سیاسی

وزیر کشور:
شیوه‌نامه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی بزودی ابلاغ می‌شود
وزیر کشور گفت: شیوه‌نامه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی بزودی ابلاغ می‌شود و برای نظارت بر تبلیغات، کارگروهی تشکیل شده که بررسی آن را بر عهده خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی اظهار داشت: در قانون جدید، پیش ثبت‌نام از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود و برای بحث شفافیت مالی هم شیوه‌نامه تهیه و ابلاغ شده است. موضوع تبلیغات هم در قانون جدید انتخابات پیش‌بینی شده و برای نظارت بر تبلیغات کارگروهی تشکیل شده است.  
 

تجمیع تمام اطلاعات هویتی افراد
در کارت ملی
عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجساله هفتم توسعه گفت: این کمیسیون مصوب کرد همه اطلاعات هویتی افراد در کارت ملی تجمیع می‌شود.
به گزارش تسنیم، جعفر قادری اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون، باید به مرور و طی 5 سال آینده شناسنامه‌ها حذف شده و کارت ملی جایگزین شناسنامه‌ها شود. هر فرد در سن قانونی باید شماره موبایلی را معرفی کند تا همه اطلاعات مربوط به ابلاغ قضایی و مسائل مشابه، به این شماره پیامک شود.
 

کنعانی:
کره جنوبی به وعده‌های خود
در خصوص مطالبات ایران عمل کند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گفت‌وگوهای ایران با کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی ادامه دارد و اخیراً هم مقامات سئول وعده‌های مثبتی دادند و امید که شاهد عملیاتی شدن آنها باشیم.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی اظهارداشت: در سایه تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران، مبادله تجاری آزاد ایران با کشورهای مختلف دچار مشکل شد و برخی از این کشورها تحت فشار سیاسی امریکا از پرداخت مطالبات مالی ایران خودداری کردند یا به دلیل بسته شدن کانال‌های مالی، برخی کشورها از جمله عراق به رغم اراده برای پرداخت، نتوانستند آنها را بپردازند. با طرف عراقی روابط خوبی داریم و دولت امریکا اخیراً گفته که مجوز انتقال بخشی از مطالبات را به طرف عراقی داده است.

بازداشت اعضای بزرگترین
شبکه تروریستی در چند استان
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از بازداشت اعضای بزرگترین شبکه تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی در چند استان کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا، در بخشی از این اطلاعیه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و مازندران را داشتند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و بازداشت شدند. اعضای این شبکه که به واسطه‌ کانون‌های تروریستی مستقر در کشورهای دانمارک و هلند، به سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس متصل هستند، در آستانه ماه محرم قصد انجام چندین عملیات تروریستی را داشتند. از این هسته‌ها ۴۳ بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور، کشف و خنثی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی