وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در 4 روز آینده در برخی مناطق کشور خبر داد.
به گزارش تسنیم، کبری رفیعی گفت: در سه روز آینده برای مناطق شمالی آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد. روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق، بارش‌ها به شمال شرق ازجمله مناطق شمالی خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی می‌رسد.
وی افزود: روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق، ارتفاعات شمال شرق سمنان رگبار پراکنده و رعد و برق خواهند داشت. رفیعی خاطرنشان کرد: در 4 روز آینده در شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در مناطق مستعد خواهد شد و احتمال طوفان شن در منطقه زابل هم وجود دارد. کارشناس هواشناسی به بارش‌های مناطق جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: در 4 روز آینده به‌ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب‌شرق فارس، شمال‌شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان با توجه به رشد ابرهای همرفتی گاهی رگبار و رعدوبرق رخ خواهد داد.
وی با اعلام اینکه وزش باد شدید برای 2 روز آینده در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: آب‌های جنوبی کشور تا پنجشنبه به‌ویژه دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.
جستجو
آرشیو تاریخی