مادر مقتول به حرمت امام حسین (ع) از قصاص گذشت

مرضیه همایونی/ زن میانسال که پسرش در جریان درگیری با ضربه چاقو به قتل رسیده بود به حرمت امام حسین(ع) و به خاطر مادر قاتل از قصاص گذشت کرد.
به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از دهم فروردین‌ امسال با گزارش مرگ پسرجوانی در یک درگیری به بازپرس وحید ناصری آغاز شد.
 در تحقیقات میدانی، پسر جوانی که شاهد جنایت بود، هویت قاتل را برملا کرد. با شناسایی هویت قاتل، متهم 24 ساعت بعد از جنایت در مخفیگاهش بازداشت شد. او در تحقیقات به قتل اعتراف کرد: مقتول از دوستانم بود و روز حادثه به شوخی از جیب من 200 هزار تومان برداشت و من که تصور می‌کردم می‌خواهد آن را سرقت کند باهم درگیر شدیم.
قصدم قتل نبود و زمانی که مقتول خونین روی زمین افتاد، فهمیدم چه اتفاق تلخی رخ داده است.
با اعتراف متهم به جنایت او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و درحالی که آخرین دفاعیات از متهم جوان، گرفته شد و قرار بود بزودی پرونده برای صدور حکم به دادگاه برود، اتفاق عجیبی رخ داد.
 مادر مقتول قبل از صدور کیفرخواست به دادسرای امور جنایی تهران رفت و از قصاص قاتل پسرش گذشت کرد. زن میانسال گفت: به حرمت امام‌حسین(ع) از خون پسرم می‌گذرم، من با سختی پسرم را بزرگ کردم و هرگز دلم نمی‌خواست چنین سرنوشت تلخی برایش رقم بخورد.
 از طرفی عامل جنایت نیز خانواده نیازمندی دارد و دوست ندارم داغی را که من تجربه کردم پدر و مادر او تجربه کنند.
با قصاص دلم آرام نمی‌گیرد و پسر من زنده نمی‌شود. همانقدر که من سختی کشیدم تا پسرم را بزرگ کنم بی‌شک خانواده قاتل هم چنین سختی‌ای کشیده‌اند. من دلم نمی‌خواهد مادری مثل من داغدار شود.
او ادامه داد: وقتی پشیمانی قاتل را دیدم با خودم گفتم شاید بچه من هم در این ماجرا مقصر بوده باشد. به همین دلیل به احترام عزای امام حسین(ع) و به خاطر دل مادرش، بدون هیچ چشمداشتی از قصاص قاتل بچه‌ام گذشت کردم. امیدوارم این پسر بعد از آزادی زندگی درستی را در پیش بگیرد.
با گذشت مادر مقتول، پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی