سیاسی

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت همسر حجت‌الاسلام والمسلمین اراکی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محسن اراکی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: «جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محسن اراکی دامت افاضاته، درگذشت همسر گرامی آن جناب را تسلیت عرض می‌کنم و صبر و اجر همه‌ بازماندگان و مغفرت و رحمت الهی برای آن مرحومه را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.»
 
پیام تسلیت رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور نیز در پیامی درگذشت همسر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اراکی را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در متن پیام آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی آمده است: حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای محسن اراکی دامت برکاته، درگذشت همسر مکرمه، موجب تأثر خاطر شد. اینجانب مصیبت وارده را به حضرتعالی، خانواده گرامی و سایر بستگان معزز تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند بزرگ، در این ایام عزای حضرت سید‌الشهدا(ع) برای آن بانوی مؤمنه رحمت و رضوان الهی، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای شما سلامتی و بقای عمر، مسألت دارم.


امضای تفاهمنامه همکاری
بین وزرای دفاع ایران و بولیوی
وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و بولیوی، تفاهمنامه همکاری دوجانبه در حوزه دفاعی و امنیتی امضا کردند.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: با توجه به منطقه بسیار حساس امریکای جنوبی، کشورهای امریکای لاتین از اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی و دفاعی ما برخوردار هستند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازمندی‌های کشور بولیوی در حوزه دفاع مرزی و مبارزه با قاچاق موادمخدر سعی شد در زمینه تجهیزات، تعاملاتی با این کشور داشته باشیم که این همکاری می‌تواند الگویی برای سایر کشورها در امریکای جنوبی باشد.


مدیریت بار مالی طرح ساماندهی کارکنان به دولت سپرده شد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از اتمام بررسی ابهام‌ها و ایرادهای شورای نگهبان به طرح ساماندهی کارکنان دولت خبر داد و گفت: در این طرح قرارداد کارمعین با نیروهای دولتی، بدون افزایش هرگونه بار مالی برای دولت منعقد می‌شود و مدیریت منابع هم به دولت واگذار شده است.
به گزارش ایرنا، حسین گودرزی اظهار داشت: به احتمال زیاد در هفته جاری این طرح در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود. وی تصریح کرد: در قالب این طرح قرار است در تبدیل قرارداد نیروهای شرکتی به قرارداد کارمعین، شرکت‌های واسطه تأمین نیروی انسانی حذف شوند. به این ترتیب حقوق و مزایا به صورت مستقیم به کارکنان پرداخت می‌شود و دولت می‌تواند در سقف اعتبارات و منابع خود، بار مالی این طرح را مدیریت کند.


توجه ویژه نیروهای مسلح
به فناوری‌های شالوده‌شکن
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت:‌ همکاری ارتش در زمینه فناوری‌های شالوده‌شکن با سایرین علاوه بر نیروهای مسلح در سطح کشور هم جریان دارد که این نشان از آینده‌نگری نیروهای مسلح دارد که به این موضوعات توجه می‌کنند.
به گزارش فارس، دریادار حبیب‌الله سیاری اظهار داشت: اگر به 14فناوری‌ مهم و راهبردی ازجمله هوش مصنوعی، روباتیک، پلاسما، لیزر، سایبر و اقلیم بی‌توجهی شود، نه‌تنها در نیروهای مسلح بلکه در سطح کشور نیز دچار غافلگیری می‌شویم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی