شمشیرکشی ایرانی‌ها برای دنیا

 مهری رنجبر/ ملی‌پوشان سابر ایران، یک ماه بعد از قهرمانی آسیا، از امروز در میلان برای دنیا شمشیر می‌کشند. تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که برای تکرار سهمیه تیمی المپیک، به فاصله یک ماه، دو مسابقه خیلی مهم قهرمانی آسیا و جهان را داشت، یک ماه پیش اولین مأموریتش را با سه مدال تمام کرد؛ دو مدال طلا و برنز انفرادی و یک مدال نقره تیمی.
ملی‌پوشان ایران در ووجی چین به هیچ شمشیربازی رحم نکردند، حتی به کره‌ای‌ها. آنها نایب قهرمانی آسیا و امتیاز خوبی از چین سوغات آوردند و از ژاپن و چین، دو حریفی که در تعقیبش هستند در رنکینگ جهانی پیش افتادند و این در حالی است که سهمیه تیمی المپیک هم در دستشان است. نتیجه درخشش شاگردان امین قربانی در این مدت، هفتمی تیمی رنکینگ جهانی است. تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با همان ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران به میلان رفت.
آنها در میدان میلان به شرط صعود به جمع هشت تیم اول قهرمانی جهان، دیگر تقریباً به پشت دروازه پاریس می‌رسند، می‌ماند چند مسابقه دیگر که با امتیازش بلیت پاریس 2024 به نامشان صادر شود. ملی‌پوشان سابر عصر دیروز اولین و آخرین تمرین را قبل از شروع رقابت‌های انفرادی در میلان انجام دادند. محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران که به ترتیب نفر 30، 55 و65 رنکینگ جهانی هستند از امروز با شروع رقابت‌های انفرادی در دور مقدماتی مقابل رقبا دوئل می‌کنند.اما علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی سابر ایران، به‌دلیل رنکینگ هفتمی دنیا از دور مقدماتی معاف است و دور دوم در جدول اصلی مسابقه می‌دهد. شمشیربازان ایران به طور حتم در قهرمانی جهان میلان کار راحتی ندارند، چرا که هر 174 شمشیرباز 29 تیم با نیم نگاه به سهمیه المپیک، برای امتیاز با رقبا می‌جنگند تا تیمشان در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی پیدا کند.
جستجو
آرشیو تاریخی