2 طلا و 3 برنز سوغات روز اول کاراته‌کاهای کشورمان

غرش شیرهای ایرانی در تاتامی قهرمانی آسیا

فائزه زمانی/ نوزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در حالی از دیروز به میزبانی مالزی شروع شد که 2 طلا و 3 برنز سهم درخشش کاراته‌کاهای کشورمان بود.
آتوسا گلشادنژاد ملی‌پوش جوان وزن منفی 61 کیلوگرم با طلای خوشرنگ این مسابقات، در آستانه بازی‌های آسیایی ‌هانگژو قدرت خود را به رقبا دیکته کرد تا نوید ظهور ستاره‌ای پرفروغ را به کاراته ایران بدهد. او که با 3 برد راهی فینال مسابقات شد، در بازی پایانی هم مقابل سارا علامر از امارات دارنده مدال المپیک 2020 توکیو با یک حرکت سه امتیازی کار را تمام کرد تا نشان دهد برایش فرقی نمی‌کند مقابل چه کسی قرار بگیرد.
او بعد از ایستادن بر بام آسیا ابراز خوشحالی کرد و گفت: «خوشحالم که توانستم با این مدال دل ملت ایران را شاد کنم. در بازی‌های آسیایی هم به شرط حضور، تمام توانم را برای طلا خواهم گذاشت.»
اما لیلا برجعلی نماینده وزن مثبت 68 کیلوگرم کومیته، با یک برد مقابل مالزی و باخت مقابل حریف اندونزیایی از تاتامی قهرمانی آسیا حذف شد تا وداعی زودهنگام با این مسابقات داشته باشد.
همچنین بهنام دهقان‌زاده در کومیته وزن منفی 55 کیلوگرم کاری کرد کارستان؛ او بعد از 2 برد راهی نیمه نهایی شد، در این مرحله هم کاراته‌کای میزبان را در خانه خود 14-5 تکنیک باران کرد تا با اقتدار راهی فینال شود. دراین بازی هم یک لحظه مقابل حریف اردنی مکث نکرد تا طلای ارزشمند آسیا را به سوغات بیاورد.دهقان‌زاده بعد از قهرمانی در این مسابقات گفت: «خدا را شکر می‌کنم که توانستم این حریف قدرتمند اردنی را شکست بدهم. او مدافع عنوان قهرمانی بود اما با برنامه‌ریزی توانستم طلای امسال را از چنگش دربیاورم.»
امیر مهدی‌زاده ملی‌پوش پرافتخار و با تجربه وزن منفی 67 کیلوگرم با شکست مقابل کاراته‌کای قزاقستان دستش از فینال کوتاه ماند، اما در یک مبارزه راحت در رده‌بندی مسابقات، محمود دیفلاح از فلسطین را شکست داد تا به برنز بسنده کند.
کاتا هم در افتخارآفرینی دیروز سهم داشت؛ ابوالفضل شهرجردی و فاطمه صادقی در کاتا انفرادی راهی دیدار نیمه نهایی شدند که در این مرحله شهرجردی مقابل کاتاروی چین تایپه و صادقی مقابل کاتارویی از فیلیپین نتیجه را واگذار کردند تا 2 برنز در روز اول مسابقات به ارمغان بیاورند.در دومین روز از این مسابقات، امروز مبارزات انفرادی و رقابت‌های کاتا تیمی برگزار خواهد شد، پوریا اقدسی در وزن منفی 60 کیلوگرم، بهمن عسگری در وزن منفی 75 کیلوگرم، ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی در وزن منفی 84 کیلوگرم و سجاد گنج‌زاده در وزن مثبت 84 کیلوگرم به روی تاتامی می‌روند.همچنین سارا بهمنیار المپین کشورمان در وزن منفی 50 کیلوگرم، فاطمه صادقی در وزن منفی 55 کیلوگرم و مبینا حیدری در وزن منفی 68 کیلوگرم برای کسب مدال خود را به آب و آتش خواهند زد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی