در قطعنامه تظاهرات مردمی اهانت به قرآن کریم عنوان شد

علما اقتدار جهان اسلام را به دولتمردان سوئد نشان دهند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخشی از قطعنامه این شورا که پس از پایان تظاهرات مردمی اهانت به قرآن کریم قرائت شد، اعلام کرد: ما از علما و دانشمندان جهان اسلام می‌خواهیم اقتدار جهان اسلام را به دولتمردان سوئد نشان داده و با درخواست از دولت‌های اسلامی برای برخورد با این دولت وابسته در مجامع بین المللی و تحریم کالاهای سوئدی، اقتدار پیروان قرآن کریم را به نمایش بگذارند.
به گزارش ایرنا، همچنین در این قطعنامه آمده است: ما با اعلام برائت از این حرکت ننگین، از دستگاه دیپلماسی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهیم در روابط دیپلماتیک خود با سوئد تجدید نظر کند.
احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه
در واکنش به هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، شامگاه پنج‌شنبه، سفیر این کشور در تهران توسط سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به این اقدام موهن، به وی ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی گفت: تکرار بی‌حرمتی به قرآن کریم و مقدسات اسلامی در سوئد را به شدت محکوم می‌کنیم و مسئولیت کامل پیامدهای تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه دولت سوئد می‌دانیم. از دولت سوئد می خواهیم به مسئولیت‌های بین‌المللی خود در ممانعت از تکرار چنین اقدامات تأسف‌باری عمل کند.­
جستجو
آرشیو تاریخی