شروع هفته با دمای 40 درجه برای تهران

زهره افشار/  دمای تهران امروز بار دیگر به  40درجه سانتیگراد می رسد و به گفته کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز گرمترین روز هفته برای پایتخت نشینان خواهد بود  .
« کبرا رفیعی » در گفت و گو با «ایران» افزود : از فردا تا روز سه شنبه دمای هوای پایتخت در حد 38 تا 39 درجه خواهد بود و کمی تعدیل می شود.
وی با تاکید بر اینکه  معمولا از 15 تیرماه  تا 15 مرداد ماه ه گرمترین روزهای سال برای همه مناطق کشور است تصریح کرد : این هفته برای همه نقاط کشور هفته گرمی به شمار می رود و  پیش بینی ما ماندگاری هوای گرم تا پایان هفته است .
به گفته وی روز گذشته اهواز با دمای 50 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با 14 درجه خنک ترین مرکز استان بوده است .
وی تاکید کرد : در5 روز آینده همچنان شاهد وزش بادشدید و گرد و خاک  برای مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور بویژه زابل خواهیم بود و  امروز هم بارشهای پراکنده ای در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خواهیم داشت .
گرما  رکورد مصرف برق در هفته جاری را می شکند
در همین حال « مصطفی رجبی مشهدی » سخنگوی صنعت برق هم به «ایران» گفت : با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما در کل کشور از هموطنان می خواهیم با مصرف بهینه  از پاداش صرفه جویی برق بهره مند شوند .
وی با اشاره به اینکه در این روزها پیک مصرف برق بین ساعات 11 تا 17 بویژه در ساعت 14 تا 15 است از مردم خواست در این ساعتها به هیچ عنوان  از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند  .
امدادرسانی هلال‌احمر به ۵ استان
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به متأثرین حوادث جوی در ۵ استان کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، مرتضی مرادی‌پور در خصوص عملیات امداد و نجات در سیل و آبگرفتی و بادهای ١٢٠ روزه گفت: از ٢٨ لغایت ٣٠ تیر ١٤٠٢ امدادرسانی به متأثرین از حوادث جوی در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، سیستان و بلوچستان، سمنان و هرمزگان انجام و عملیات در ٨ شهرستان ادامه دارد.
وی افزود: در این مدت به ۲۱۸ نفر امدادرسانی شد و ۱۳ نفر از گرفتارشدگان به مناطق امن منتقل شدند.
مرادی‌پور اظهارداشت: با تلاش امدادگران آب از ۳۴ منزل تخلیه شده و ماسک تنفسی و بسته‌های غذایی در میان متأثرین از حوادث توزیع شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی