تا پایان سال صورت می‌گیرد

راه‌اندازی پالایشگاه برای ذخیره فرآورده‌های زایمانی در تهران

مدیر امور نمایندگی بانک خون بند ناف کشور گفت: برای بهره‌مندی از خون بند ناف در درمان بیماری‌های غیر‌خونی و راه‌اندازی پالایشگاه زایمانی و دریافت سلول‌های بنیادی برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش ایسنا، هادی‌ جوشقانی اظهارداشت: سلول‌های بنیادی خون بندناف تاکنون برای درمان بیماری‌های خونی مانند تالاسمی و انواع سرطان‌های خون استفاده می‌شد اما با انجام مطالعات و تحقیقات بالینی، از مرداد ماه بهره‌مندی از این سلول‌ها برای درمان بیماری‌های غیرخونی مانند فلج مغزی، اوتیسم و دیابت را آغاز می‌کنیم.
وی از راه‌اندازی پالایشگاه زایمانی برای ذخیره فرآورده‌های حاصل از زایمان نظیر خون و بافت بند ناف، مایع پرده آمینیوتیک و ذخیره جفت جنینی در تهران تا پایان سال خبر داد و افزود: نمونه‌های بند ناف در تانک‌های آبی نیتروژن مایع وارداتی با دمای ۱۹۶ درجه سانتیگراد زیر صفر نگهداری می‌شود که با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان، این تانک‌ها بومی‌سازی شده است.
جوشقانی با بیان اینکه هر ماه بیش از ۲هزار نمونه خون بند ناف در کشور جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: با استقبال خانواده‌ها از این موضوع، در سه ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۵۰۰ نمونه خون بند ناف در کشور جمع‌آوری شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی