دوری 6 ماهه پشت خط زن ملی‌پوش از والیبال

حاجی‌پور: شرمنده مردم شدیم و عذرخواهی می‌کنم

مهــــــــری رنجبـــــــــر/  عـلی حاجی‌پور پشت خط زن ملی‌پوش، با پارگی رباط و مینیسک پایش، باید 6 ماه از والیبال دور بماند. حاجی‌پور که با غیبت امین اسماعیل‌نژاد در هفته سوم لیگ ملت‌ها جای او را پر کرد، اما با بدشانسی تمام در بازی با آرژانتین مصدوم شد. پارگیACL و مینیسک زانویش برای او چاره‌ای جز جراحی نگذاشت. 10 روز دیگر دکتر ترکمان در فدراسیون پزشکی دوباره وضعیت پای او را معاینه می‌کند تا روز جراحی‌اش را تعیین کند.
حاجی‌پور با این جراحی، حدود 6 ماهی از والیبال دور می‌شود. خودش می‌گوید: «دکتر ترکمان، پایم را دیده و تشخیص پارگی رباط و مینیسک داده اما حتماً پیش پزشکان دیگر هم می‌روم.
هرچند خودم همان لحظه فرود حس کردم ACL زانویم پاره شده است. من با جراحی پایم قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک را از دست دادم و 6-7 ماه بعد شرایط ایده‌آل برای بازی پیدا می‌کنم.
 یعنی اواسط نیم فصل دوم می‌توانم دوباره بازی کنم. به هر حال مصدومیت هم جزئی از ورزش حرفه‌ای است. اصلاً وضعیت قابل پیش‌بینی نیست، شاید من مصدوم نمی‌شدم یکی دیگر از بچه‌ها آسیب می‌دید.»
اما حاجی‌پور به گفته خودش خیلی زود ناراحتی بابت مصدومیتش را فراموش کرده: «من فقط نصف روز بابت مصدومیت ناراحت بودم و شب دیگر تمام شد. خودم موقع مصدومیتم با شنیدن صدا متوجه پارگی ACL زانویم شدم. اما حرف‌ها و استوری‌های بچه‌ها برای دلداری‌ام هم برایم دلگرم‌کننده بود.»
با اینکه دوری از والیبال برای پشت‌خط‌زن ملی‌پوش سخت است اما ناامید نمی‌شود: «شرایط سختی است، اما من پررو‌تر از این هستم و به‌راحتی ناامید نمی‌شوم و تا به هدفم نرسم، از والیبال دست نمی‌کشم. هدفی که به هیچ کسی، حتی خانواده‌ام نگفته‌ام و مثل راز است.»
مصدومیت برای علی حاجی‌پور، حکم فرصتی برای شناخت اطرافیانش را دارد: «به نظرم آسیب‌دیدگی با اینکه سخت است اما خوبی هم دارد، راحت بقیه را می‌شناسی. یک‌سری شناخت هم از اطرافیانت پیدا می‌کنی که کمک بزرگی محسوب می‌شود.»
او بابت نتایج تیم ملی در لیگ ملت‌ها شرمنده است: «ما بابت نتایج تیم ملی در لیگ ملت‌ها شرمنده مردم شدیم و عذرخواهی می‌کنم. نتایجی که بابت کم‌تجربگی ما رقم خورد.»
جستجو
آرشیو تاریخی