سیاسی

مخبر :
مناطق آزاد یکی از ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی است

در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور از ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان رونمایی شد.
به گزارش مهر، محمد مخبر در این مراسم  گفت: مدیران عامل مناطق آزاد و سایر مدیران اقتصادی کشور باید به دنبال ارتباط نزدیک با سرمایه‌گذاران باشند و به استقبال و پیشواز سرمایه گذاران بروند تا آنها آرامش فکری و اطمینان خاطر پیدا کنند.
مخبر خاطرنشان کرد: لازمه دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصادی، سرمایه گذاری سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار است که ۱۰۰ میلیارد دلار از طریق منابع داخلی قابل تحقق است ولی ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر حتماً باید از محل سرمایه‌گذاری خارجی تأمین شود.
معاون اول رئیس‌جمهور مناطق آزاد را یکی از ظرفیت‌های مهم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست و افزود: هر کدام از مناطق هفتگانه آزاد کشور از ظرفیت‌ها و مزیت‌های مختلف برخوردارند که با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توان اهداف جذب سرمایه‌گذاری خارجی را محقق کرد. مخبر با اشاره به تدوین ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری، ضرورت اولویت بندی پروژه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید تلاش شود پروژه‌هایی که در اقتصاد کلان کشور اثرگذاری بیشتری دارد در اولویت قرار گیرد و تمرکز بر اجرای این پروژه‌ها بیشتر باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه:
ایران حاکمیت بر جزایر سه‌گانه را هیچگاه قابل گفت‌و‌گو نمی‌داند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیت خودش را در رابطه با جزایر سه‌گانه هیچگاه قابل گفت‌و‌گو ندانسته است.
به گزارش مهر، ناصر کنعانی در نشست خبری که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به بیانیه مسکو افزود: ایران نسبت به هر اقدامی که خلاف تمامیت ارضی ایران باشد واکنش جدی و فوری نشان خواهد داد. موضع و واکنش ایران شفاف و صریح و بدون هیچ مسامحه‌ای بوده است.

سازمان امور مالیاتی مکلف به ثبت‌نام و عضویت تمام مؤدیان در سامانه شد

نمایندگان روز گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سازمان امورمالیاتی را مکلف کردند تا نسبت به ثبت‌نام و عضویت تمام مؤدیان در سامانه مؤدیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به آنها اقدام کند.
اگر سازمان حداکثر در مدت یک هفته پس از ثبت‌نام مودیان در نظام مالیاتی، نسبت به ثبت نام و عضویت و تخصیص کارپوشه اختصاصی به آن‌ها در سامانه مؤدیان اقدام نکند، مودیان مذکور مشمول جرائم مربوط به عضو نشدن در سامانه مودیان نمی‌شوند.


اصرار مجدد نمایندگان بر برگزاری انتخابات تناسبی در تهران

نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته با اکثریت آرا با پیشنهاد کمیسیون شوراها مبنی بر حذف بند مربوط به برگزاری انتخابات تناسبی در تهران مخالفت کردند و مجدد بر نظر خود بر برگزاری انتخابات تناسبی در تهران اصرار کردند.
در ادامه جلسه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که این ماده بار دیگر به کمیسیون شوراها بازمی‌گردد. به گزارش تسنیم، این دومین بار است که هیأت عالی نظارت مجمع نسبت به این موضوع ایراد گرفته اما نمایندگان مجلس در صحن همچنان بر مصوبه خود درباره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت تناسبی در تهران تأکید کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی