کنجکاوی صاحبخانه مستأجر را لو داد

مرضیه همایونی/ کنجکاوی مرد صاحبخانه و رفتارهای مشکوک پسر مستأجر، راز گوشی قاپی‌های سریالی را برملا کرد.

چند روز قبل مرد میانسالی هراسان با پلیس تماس گرفت و مدعی شد مستأجرش سر دسته باند گوشی قاپی است. او گفت: پسر 22 ساله‌ای به نام امیر، مدتی است که در خانه‌ام مستأجر است. چون بیکار بود نمی‌توانست اجاره‌ام را بپردازد اما یک شب امیر آمد و نه تنها بدهی چند ماه قبلش را پرداخت کرد بلکه اجاره چند ماه آینده را هم داد. یک شب که میهمان داشت از سر کنجکاوی پشت در خانه‌اش رفتم و حرف‌هایشان را گوش دادم و از تعجب شاخ درآوردم، امیر سردسته باند سرقت گوشی قاپی است و پسرهایی هم که به خانه‌اش می‌آیند اعضای باندش هستند.
با این تماس تحقیقات پلیسی آغاز شد و خیلی زود با تأیید اظهارات مرد صاحبخانه امیر دستگیر شد.
پسر جوان در تحقیقات به سرقت اعتراف کرد و گفت: در کار خرید و فروش تنباکو بودم. اما با وسوسه دوستم 60 میلیون تومان ارز دیجیتال خریداری کردم که کلاه سرم گذاشتند و همه پول‌هایم را از دست دادم. در این میان با حمید آشنا شدم که با دریافت 10 میلیون تومان آموزش سرقت می‌داد.
بعد از آموزش چند سرقت انجام دادم اما خیلی موفق نبودم و به همین دلیل تصمیم گرفتم با بچه محل‌هایم که همه دهه هشتادی بودند باند سرقت تشکیل دهیم. غیر از آیفون بقیه گوشی‌های مدل بالا را سرقت می‌کردیم و آنها را به مالخرمان از 5 میلیون تومان می‌فروختیم.
با اعتراف پسر جوان به سرقت، همدستانش هم دستگیر شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی