سیاسی

قالیباف:
تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی قابل مماشات نیست
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی قابل مماشات نیست، گفت: روسیه که خود قربانی توسعه‌طلبی‌های ژئوپلیتیکی غرب و ناتو و در حال نبرد علیه آن است، نباید به برنامه ژئوپلیتیکی غرب برای بی‌ثبات‌سازی خلیج فارس کمک کند.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بیانیه مشترک اخیر شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بیانیه مشترک کشورهای خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی را قویاً رد می‌کند.
وی تأکید کرد: به همسایگان ایران از جمله روسیه اعلام می‌کنیم که حفظ ثبات و توسعه اقتصادی منطقه تنها بر مبنای رعایت اصول حسن همسایگی از جمله احترام به تمامیت ارضی کشورمان میسر است.
 

وزیر کشور:
مسأله آب سیستان و بلوچستان موضوع درجه یک دولت است
وزیر کشور گفت: بعد از اینکه حاکمان افغانستان به تعهداتشان عمل نکردند و آبی که به میزان 820 میلیون مترمکعب باید به ایران وارد می‌شد، عملی نشد مردم را دچار مشکلاتی کردند.
به گزارش فارس، احمد وحیدی روز گذشته درباره مصوبات ستاد ملی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت: برای اینکه به طور موقت مشکل آب این منطقه برطرف شود چاه‌های ژرف حفر شد تا مردم به لحاظ آب شرب مشکلی نداشته باشند البته حفر سه چاه ژرف دیگر در دستور کار قرار دارد. وحیدی تصریح کرد: انتقال آب از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر به زمان نیاز دارد ولی دولت حتماً این کار را انجام خواهد داد.

تکذیب افزایش قیمت بنزین
وزیر کشور در افزایش قیمت بنزین گفت: این خبر کاملاً شایعه و خلاف است و هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت. احمد وحیدی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود قرار است بنزین سه نرخی شود تصریح کرد: نه، اصلاً چنین برنامه‌ای نداریم.
پیش از این برخی در فضای مجازی مدعی شده بودند قرار است بزودی قیمت بنزین افزایش پیدا کند.


آمادگی ایران
برای تأمین نیازهای دفاعی بولیوی
وزیر دفاع کشورمان در دیدار همتای بولیویایی خود، آمادگی صنایع دفاعی ایران برای تأمین نیازمندی‌های دفاعی و فناوری پیشرفته جهت مقابله با تهدیدات را اعلام کرد.
به گزارش فارس، امیر آشتیانی در این دیدار گفت: امریکای لاتین و بویژه کشورهای انقلابی و مستقل آن در سیاست خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای دارد که روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و همسو در امریکای لاتین از جمله بولیوی نمونه‌ای از روابط میان کشورهای مستقل است. وزیر دفاع افزود: قریب به دو دهه برقراری روابط دیپلماتیک، همکاری‌ها و رایزنی‌های سیاسی، آموزشی و دفاعی از جمله مناسبات رو به پیشرفت فی‌مابین است.
 

کلیات تشکیل وزارت بازرگانی
به تصویب مجلس رسید
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی، با ۱۲۹ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و چهار رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی