سیاسی

مخبر:
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید طبق زمان‌بندی عملیاتی شود
معاون اول رئیس جمهور در جلسه ایجاد عدالت آموزشی و بررسی وضعیت بازماندگان از تحصیل، کم‌توجهی به آموزش و پرورش را کم‌توجهی و ضربه به آینده کشور دانست و تصریح کرد: اجرای زمانبندی شده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گامی مهم در کاهش و یا به صفر رساندن نرخ بازماندگان از تحصیل و در حال ترک تحصیل است.
به گزارش ایرنا، دکتر محمد مخبر افزود: غفلت از نظام آموزشی زمانی نمایان می‌شود که جبران نیروی تحصیلکرده امکان پذیر نباشد و باید با برنامه‌ریزی منظم و کمک اندیشکده‌ها آمار بازماندگان از تحصیل را به صفر رساند.
وی بر ضرورت شکل دادن یک قرارگاه و رفع چالش‌های استان‌های دارای بازماندگان از تحصیل تأکید و وزیر آموزش و پرورش را موظف کرد برنامه عملیاتی این قرارگاه به‌سرعت آماده و اجرایی شود.
مخبر افزود: تهیه و تدوین لایحه تقویت مدارس در وزارت آموزش و پرورش می‌تواند برخی اشتباهات گذشته در خصوص سرانه مدارس، سرانه تغذیه و جابه‌جایی دانش‌آموزان را جبران کند.
 

قالیباف:
نمایندگان مجلس حق دخالت
در انتصابات دولتی را ندارند
رئیس مجلس شورای اسلامی دخالت نمایندگان در انتصابات دولتی را خلاف شرع دانست و گفت: قطعاً دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در نهمین همایش سراسری مدیران هیأت جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام، افزود: براساس اختیار قانونی ایراد در کار مدیران از طریق وزیر دنبال می‌شود و اگر قرار شد مدیر تغییر کند، نمایندگان حق ارائه پیشنهاد در این باره را ندارند.
قالیباف با بیان اینکه اگر لایحه عفاف و حجاب با دوفوریت یعنی در مدت ۷۲ ساعت تصویب می‌شد، نمی‌توانست مسأله را حل کند، افزود: لایحه‌ای که به مجلس ارائه شده از زاویه جرم‌انگاری است اما بی‌حجابی فقط با جرم‌انگاری حل نمی‌شود، چرا که یک موضوع شرعی، فرهنگی، هویتی و سیاسی است.
وی خاطرنشان کرد: این لایحه اکنون در ۵ فصل در کمیته‌ای در حال بررسی است و در این هفته در کمیسیون بررسی می‌شود.
 
 
ابوترابی‌فرد:
روسیه فوراً موضع خود
درباره جزایر سه‌‌گانه را اصلاح کند
خطیب نمازجمعه تهران گفت: با توجه به روابط راهبردی و استراتژیک تهران و مسکو، انتظار مردم ایران اسلامی از روسیه این است که موضع اخیر خود در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را به سرعت اصلاح کند.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران که روز گذشته  در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، تأکید کرد: با توجه به روابط راهبردی و استراتژیک تهران - مسکو و منشور سازمان همکاری شانگهای درباره احترام به تمامیت ارضی کشورهای عضو، انتظار مردم ایران اسلامی از روسیه این است که موضع اخیر خود در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را به سرعت اصلاح کند.

جستجو
آرشیو تاریخی