رامسر، در مسیر گردشگری سلامت

زهره افشار/ رامسر به‌دلیل قرارگرفتن میان دریا، کوه و جنگل یکی از جذاب‌ترین شهرهای مازندران برای گردشگران است که به‌واسطه طبیعت بکر و پذیرش بالای گردشگر خارجی و داخلی و اجرای برنامه‌های توسعه محور در جذب توریست به قطب گردشگری سلامت تبدیل شده است.
نادر سحرخیز، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر در گفت و گو با «ایران» اظهارداشت: رامسر بیشترین گردشگران مازندران را به خود اختصاص می‌دهد و سالانه پذیرای بیش از 4 میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی و داخلی است که حدود یک سوم این تعداد گردشگر سلامت هستند.
وی افزود: رامسر با داشتن طبیعت زیبا و بکر، چشمه‌های آب‌گرم و آبشارهای منحصربه فرد و هوای سالم  پتانسیل بالایی در توسعه گردشگری سلامت دارد.
سحرخیز تصریح کرد: البته گردشگری پزشکی یکی از شاخه‌های گردشگری سلامت است که استانداری مازندران با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی برنامه‌های مدونی در این بخش دردست اقدام دارند.
وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز امسال حدود 1.5 میلیون نفر به رامسر سفر کرده بودند، تصریح کرد: روند جذب گردشگر به این شهر همواره افزایشی است و به‌واسطه زیبایی‌های طبیعی منحصربه فردی که دارد،  دارای گردشگران دائمی است.
به گفته سحرخیز در رامسر چندین منطقه نمونه گردشگری سلامت راه‌اندازی شده که گردشگران می‌توانند از فضای آرامش‌بخش و بکر این مناطق برای سلامت خود بهره ببرند. در این مناطق نمونه گردشگری که بسیاری از آن‌ها منابع ملی هستند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند کلبه‌هایی همگون با بافت جنگلی و سازه چوبی ساخته شده که به دور از سرو صدای شهری، فضایی آرامش‌بخش در دل طبیعت را برای گردشگران فراهم می‌کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر با اشاره به سیاست‌های توسعه‌ای استان مازندران برای تسهیل در روند جذب سرمایه‌گذار سلامت گفت: با بررسی شرایط سرمایه گذاری یکی از سرمایه‌گذاران خارجی که از کشورهای عربی است، ضمن صدور پروانه ، کارهای اولیه برای جانمایی زمین ساخت مرکز سلامت رامسر انجام شده و جانمایی نهایی این طرح تا هفته اول مرداد ماه مشخص می‌شود و کار این سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی مجموعه گردشگری سلامت رامسر آغاز می‌شود.
 وی با بیان اینکه در تیرماه جاری نخستین تور گردشگری سلامت شامل 140 گردشگر از کشور عمان به فرودگاه رامسر وارد شدند، افزود: رامسر در بین شهرهای مازندران بالاترین گردشگر خارجی را دارد. با همکاری بخش خصوصی از تمام امکانات برای خدمت‌رسانی به گردشگران تابستانی استفاده می‌شود و گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند پس از ورود به استان با نصب اپلیکیشن «شهر من» اطلاعات همه نقاط گردشگری استان را داشته باشند. سحرخیز به گردشگران رامسر توصیه کرد: اگر می‌خواهید از طبیعت بکر رامسر بیشترین بهره را ببرید در ییلاق‌های اطراف شهر مانند 11 روستای منطقه اشکورات که دارای معماری بی‌نظیر بومی و روستایی است، استفاده کنید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی