سیاسی

مخبر:
تعامل و هماهنگی سران قوا
در بالاترین سطح قرار دارد
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تعامل و هماهنگی سران قوا در بالاترین سطح قرار دارد، گفت:با اتکا بر این روابط نزدیک و سازنده، هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، جلسه هیأت وزیران روز گذشته با سفر رئیس‌جمهور به کنیا، به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه حفاظت از منابع طبیعی کشور را از موضوعات دارای اولویت برای دولت برشمرد و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد نسبت به تأمین نیازمندی‌های دستگاه‌های متولی حفاظت از منابع طبیعی اهتمام ویژه داشته باشد. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به در پیش بودن کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار با مسئولیت سازمان حفاظت محیط‌زیست از همه دستگاه‌های مسئول خواست همکاری لازم را در این خصوص انجام دهند.
 

رئیس سازمان انرژی اتمی:
مرکز جدید تولید رادیودارو
سال آینده افتتاح می‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:مرکز جدید تولید رادیودارو را حداکثر تا اوایل سال آینده افتتاح خواهیم کرد و این مرکز جدید یکی از قطب‌های کشور خواهد بود و نقش بیشتری برای صادرات و توسعه صادرات ایفا خواهیم کرد.
به گزارش فارس، محمد اسلامی در حاشیه هیأت دولت گفت: ما ۶۰ نوع رادیودارو و کیت تولید کرده و به ۹ کشور صادر می‌کنیم و بیش از ۲۱۰ مرکز پزشکی از سازمان رادیودارو دریافت می‌کنند.
 

رئیسی هفته آینده به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت:رئیس‌جمهور اواسط هفته آینده به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، سپهر خلجی در حاشیه جلسه روز گذشته هیأت دولت افزود: قرار بود رئیس‌جمهور امروز و فردا به این استان سفر کند که به‌ دلیل سفر ایشان به قاره آفریقا، اواسط هفته آینده انجام می‌شود.
برگزاری آزمون استخدامی روابط عمومی دستگاه‌های دولتی در آینده نزدیک
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از برگزاری آزمون استخدامی روابط عمومی دستگاه‌های دولتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به نیاز دولت به حضور نیروهای جوان در بدنه روابط عمومی دستگاه‌ها، با دستور معاون اول رئیس‌جمهور به سازمان امور اداری و استخدامی، این آزمون استخدامی بزودی برگزار خواهد شد.


سخنگوی دولت:
حضور لطیفی در دولت منع قانونی ندارد
سخنگوی دولت از تصویب لایحه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه و کارکنان نیروهای مسلح در هیأت وزیران خبر داد و اعلام کرد: در این لایحه، صندوق ویژه‌ای برای مهارت‌آموزی این قشر دیده شده است.
به گزارش ایرنا، علی بهادری‌جهرمی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: آیین‌نامه اجرایی واردات خودروهای سنگین اعم از اتوبوس، کامیون و کشنده با عمر کمتر از پنج سال در هیأت وزیران تصویب شد.
وی اظهار داشت: با تصویب هیأت وزیران، کشورمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۵ ژاپن شرکت می‌کند که وزارت صمت به عنوان مسئول اجرایی غرفه ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مسئول محتوایی غرفه تعیین شدند. سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر رأی دیوان عدالت اداری درباره میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: نظر شاکی بر این است که فرایند به کارگیری لطیفی از نظر شکلی درست نبوده و این موضوع با نگاه دولت متفاوت است. دولت انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی را قانونی می‌داند و به دنبال رفع سوءتفاهمات در این باره است.

جستجو
آرشیو تاریخی