رئیس جمهور در سفر به کنیا عنوان کرد

هدف‌گذاری افزایش 10 برابری حجم مراودات تجاری ایران و کنیا

رئیس جمهور در سفر به کنیا به عنوان نخستین مقصد از سفر منطقه‌ای به آفریقا، روز گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور این کشور، با ابراز خرسندی از سفر به قاره آفریقا و کشور کنیا، گفت: دست همه دولت‌های قاره آفریقا را به گرمی می‌فشاریم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی با اشاره به دستاوردهای امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پتروشیمی، کشاورزی، شیلات و علم و فناوری، خاطرنشان کرد: دو کشور می‌توانند در عرصه سلامت و تجهیزات پزشکی هم همکاری داشته باشند.
رئیس جمهور با اشاره به هدف‌گذاری افزایش 10 برابری همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین در گام اول، اظهار داشت: همان طور که در مدت کوتاهی توانستیم حجم روابط تجاری را به 8 برابر ارتقا دهیم، این امکان وجود دارد که با اراده دو طرف، این حجم به 20 و 30 برابر افزایش یابد.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به تأسیس دفتر همکاری‌های فناوری در کنیا به منظور ارتقای سطح همکاری‌های فناورانه میان دو کشور، اظهار داشت: همکاری‌های دو کشور در حوزه تولید محصولات کشاورزی و کشت فراسرزمینی هم می‌تواند در گسترش روابط فیمابین مؤثر باشد.
رئیس جمهور تصریح کرد: امروز کشورهای آفریقایی تمایل زیادی به استفاده از محصولات ایرانی در بازارهای خود دارند. مسئولان کنیا زمینه‌ افزایش مراودات تجاری میان دو کشور را از قبل ایجاد کردند و با این سفر که نقطه عطفی در توسعه روابط فیمابین خواهد بود، بازار کالاها و خدمات ایرانی در کنیا و دیگر کشورهای شرق آفریقا گسترش خواهد یافت.
دکتر رئیسی گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه دفاع از حقوق بشر، مبارزه با فساد، مواد مخدر و عرصه‌های مشابه با یکدیگر همکاری داشته باشند.
 
امضای 5 سند همکاری میان ایران و کنیا
در سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به کنیا، مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کنیا برگزار شد و مقامات دو کشور 5 سند همکاری امضا کردند. این اسناد همکاری در حوزه‌های دامپزشکی، ارتباطات، فرهنگ، شیلات و فنی حرفه‌ای بود که در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و ویلیام روتو رئیس جمهور کنیا به امضا رسید.
خط تولید خودرو ایرانی در کنیا افتتاح می‌شود
رئیس‌ جمهور کنیا در این نشست خبری گفت: ایران یک کارخانه مونتاژ خودروسازی در کنیا افتتاح می‌کند و خودروهای بومی ایرانی در کشور ما تولید می‌شود. ویلیام سامویی روتو افزود: امضای ۵ سند همکاری و تفاهم میان ایران و کنیا در حوزه‌های مختلف از جمله ارتباطات، توسعه سرمایه‌گذاری، شیلات و غیره می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.
 
رونمایی از پهپاد ایرانی «پلیکان ۲» در کنیا
در سفر هیأت ایرانی به کنیا، پهپادهای تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با حضور رئیس جمهور در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی، باهدف بازاریابی برای محصولات دانش بنیان ایرانی رونمایی شد. پهپاد پلیکان ۲ کاربردهای دوگانه برای «سم‌پاشی» زمین‌های کشاورزی و همچنین «بازرسی مزرعه» با قابلیت پردازش تصویر برای اموری ازجمله نقشه‌برداری و تشخیص آفات مزارع دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی