خدمتی: با این رکورد به فینال قهرمانی جهان می‌رسم

 مهری رنجبر/ نجمه خدمتی، بعد از مدت‌ها افت، دوباره به روزهای اوجش برگشت. او با رکوردشکنی در دور مقدماتی مسابقات آزاد تفنگ و انتخابی تیم ملی و با امتیاز 7/633 تفنگ 10 متر به سکوی پرش بزرگی دست یافت. امتیازی که خودش معتقد است با آن می‌تواند به فینال بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان برسد: «اگر رکوردی را که من در دور مقدماتی ثبت کردم، در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان تکرار کنم، بدون شک به فینال صعود می‌کنم. به‌ دنبال آن نیز می‌توانم برای کسب نتیجه خوب در فینال رقابت کنم.»
تیرانداز ملی‌پوش با رکوردشکنی، حالا انگیزه‌اش برای درخشش در هانگژو و باکو چند برابر شده است، به‌ طوری که در این باره به خبرنگار ما گفت: «من مثل همیشه می‌خواستم در مسابقه آزاد و انتخابی بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان، بهترین عملکردم را داشته باشم. همین اتفاق هم افتاد و رکورد خودم و ایران را زدم. رکوردشکنی انگیزه‌ام را چند برابر کرده و امیدوارتر شده‌ام؛ امیدی که باعث می‌شود در قهرمانی جهان باکو و بازی‌های آسیایی هانگژو با تلاش بیشتر، بهترین نتیجه را بگیرم.»
خدمتی با اینکه از المپیک توکیو به بعد افت محسوسی داشته، اما گفت: «در تیراندازی تفنگ نتیجه خاصی نگرفتیم، چرا که رکوردها خیلی بالا رفته، بنابراین افت وجود ندارد. من در این مسابقه هم 3- 4 نمره رکورد تفنگ 10 متر را زدم.»
او گرفتن سهمیه المپیک در قهرمانی جهان باکو را خیلی سخت می‌داند: «برای گرفتن سهمیه، از حالا هیچ چیزی مشخص نیست، شرایط روز مسابقه خیلی مهم است. برای اینکه سهمیه المپیک بگیری یا باید طلا و نقره جهان را بگیری یا بستگی دارد در رنکینگ نفر چندم باشی. به هر حال برای تصاحب سهمیه المپیک در قهرمانی جهان کار خیلی سختی داریم.»
جستجو
آرشیو تاریخی