ستاره امریکایی برای رودررویی با یزدانی شگرد جدیدی پیاده کرد

احتمال برخورد ۲ نابغه کشتی آزاد جهان پیش از فینال

گروه ورزشی/ فدراسیون کشتی امریکا از غیبت دیوید تیلور، حریف مستقیم یزدانی در مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی در مجارستان خبر داد. با غیبت تیلور در این مسابقات، رنکینگ او تغییر نخواهد یافت و احتمال برخورد یزدانی و تیلور برای دومین بار، قبل از مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان وجود دارد.
سایت فدراسیون کشتی امریکا در گزارشی با اشاره به اعزام آزادکاران این کشور به مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی نوشت: «مکس هال، نماینده این کشور در رقابت‌های رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در بوداپست مجارستان است.» بدین‌ترتیب فدراسیون کشتی امریکا بطور غیرمستقیم از نبود تیلور در این رقابت‌ها خبر داده است. غیبت تیلور موجب خواهد شد تا جایگاه یزدانی در جدول برترین‌های وزن ۸۶ کیلوگرم ثابت بماند. در حال حاضر حسن یزدانی با ۴۸۰۰۰ امتیاز در رده چهارم رنکینگ وزن ۸۶ کیلوگرم جای دارد و دیوید تیلور نیز با ۳۰۰۰ امتیاز کمتر در رده پنجم جای دارد. بنابراین حضور یزدانی در بین ۴ نفر برتر رنکینگ برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان قطعی شده است، اما نکته اینجاست که طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی ۴ نفر برتر رنکینگ در هر وزن تا مراحل نیمه نهایی و فینال به مصاف هم نمی‌روند. با این اوصاف احتمال برخورد تیلور و یزدانی قبل از مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان وجود دارد.
این اتفاق ممکن است ماجرای سال 2018 را برای این دو قهرمان افسانه‌ای کشتی جهان تکرار کند. در آن سال در همان دور نخست تیلور و یزدانی با هم برخورد کردند و با شکست حسن یزدانی، او شانس حضور در فینال را هم از دست داد و در گروه شانس مجدد به مدال برنز رسید.
در چند سال اخیر با توجه به اینکه یزدانی و تیلور در رنکینگ اول و دوم قرار داشتند، تا فینال به هم برخورد نکردند و خیالشان بابت صعود به فینال راحت بود. به نظر می‌رسد تیلور با آگاهی از این موضوع خودش به استقبال مبارزه زودهنگام با یزدانی رفته و با اعتماد به نفس همیشگی حتی قبل از فینال هم مقابل ستاره کشتی ایران قرار می‌گیرد.
رقابت‌های بین‌المللی کشتی امره پولیاک مجارستان به عنوان چهارمین و آخرین مرحله از رنکینگ اتحادیه جهانی برای مسابقات جهانی صربستان، از امروز در شهر بوداپست آغاز شده است و تا ۲۵ تیرماه ادامه دارد. در این دوره از مسابقات ۷ آزادکار ایران راهی مجارستان شده‌اند تا تکلیف ملی‌پوشان سه وزن باقی مانده مشخص شود.
جستجو
آرشیو تاریخی