سیاسی

قالیباف:
اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی مصداق بارز تروریسم است
رئیس مجلس با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری گفت: تشدید اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها درکرانه باختری و نوار غزه در ماه‌های اخیر و قتل عام کودکان، زنان و سالخوردگان مظلوم فلسطینی مصادیق بارز جنایت سازمان‌یافته و تروریسم است.
به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف در نشست کمیته دائمی برنامه‌ریزی و بودجه مجمع مجالس آسیایی که روز گذشته در تهران برگزار شد، با تقبیح هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم گفت: مطابق کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی هر نوع اهانت و هتک حرمت مذهبی و هر رفتار غیرقانونی علیه افراد و گروه‌ها به‌دلیل مذهب، غیرمجاز و ممنوع اعلام شده است. این در حالی است که مدعیان حقوق بشر به بهانه آزادی بیان حتی در محکوم کردن این‌گونه اقدامات که بر خلاف نص صریح قوانین بین‌المللی است، از خود سلب مسئولیت می‌کنند.


با تعویق سفر رئیسی به کنیا
رئیس جمهور امروز وارد کنیا می‌شود
سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کنیا اعلام کرد که رئیس جمهور ایران سفر خود به این کشور را به زمانی دیگر موکول کرده است.
به گزارش مهر به نقل از کپیتال‌نیوز، حسین محمد، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کنیا از تعویق سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به نایروبی خبر داد. آلفرد موتوآ، وزیر خارجه کنیا دلیل تعویق این سفر را توافق طرفین جهت «بازنگری اسناد یادداشت تفاهم» ذکر کرده است.
براساس برنامه زمان‌بندی جدید، رئیس جمهور امروز ساعت ۷ به وقت محلی برای برگزاری دیدار دوجانبه وارد کاخ ریاست جمهوری کنیا خواهد شد.


مخبر:
باید به تکنولوژی اطلاع‌رسانی
مجهز شویم
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: باید بتوانیم به تکنولوژی اطلاع‌رسانی مجهز شویم، چرا که اگر از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان می‌توانند حقایق را وارونه جلوه دهند.
به گزارش فارس، محمد مخبر در مراسم دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه گفت: دولت سیزدهم کارهای بسیار بزرگی انجام داده که کم نظیر بوده اما به‌دلیل ضعف‌های موجود در تبیین اقدامات و همچنین تلاش‌های فراوان دشمنان برای سیاه‌نمایی، نتوانسته‌ایم این فعالیت‌ها را آن طور که باید به افکارعمومی منعکس کنیم.


رئیس ستادکل نیروهای مسلح:
برای تأمین امنیت منطقه
نیازی به حضور بیگانگان نیست
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر دولت عراق تا شهریور ماه به تعهداتش درباره گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند و آنها مسلح باقی بمانند، عملیات علیه این گروهک‌ها را با شدت بیشتری تکرار می‌کنیم.
به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز گذشته در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد مقدس از رشد دیپلماسی دفاعی کشور خبر داد و گفت: در شمال عراق گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح حضور دارند که در مرزهای ما ناامنی‌ ایجاد می‌کنند.وی افزود: امروز با اکثر کشورهای همسایه ارتباط داریم و تفاهمنامه‌ها و قراردادهای متعددی امضا شده و یا در مسیر امضا قرار دارد که رهاورد این توافقات ارتقای امنیت، آرامش و دوستی است و اینکه یکصدا بگوییم برای تأمین امنیت منطقه به حضور بیگانگان نیازی نیست و صهیونیست‌ها در این منطقه جایی ندارند.

جستجو
آرشیو تاریخی