مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران خبر داد

افتتاح 1500 واحد نهضت ملی مسکن در هفته دولت

با توجه به اینکه تولید مسکن و برطرف کردن نابسامانی‌ها در این بخش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت مطرح بوده و هست، در ماه‌های اخیر اقداماتی برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن انجام شد.
به گزارش تسنیم، به‌دنبال اقدامات مناسب دولت، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از افتتاح ۱۵۰۰واحد نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت در شهرهای جدید کشور خبر داد.
علیرضا جعفری اظهار داشت: در بسته نهضت ملی مسکن، 1500 واحد که ساخت آنها از ابتدای دولت آغاز شد تکمیل شده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود: همچنین 2800 واحد مسکن مهر هم در شهر جدید پرند افتتاح می‌شود و واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید هم تا تابستان سال آینده تکمیل و تحویل خواهد شد.
تعیین تکلیف همه طرح‌های مسکن مهر پردیس در تابستان
معاون وزیر راه و شهرسازی هم گفت: بنا به قولی که برای تکمیل طرح‌های مسکن‌ مهر در شهر پردیس به مردم داده بودیم، همه طرح‌های مسکن مهر پردیس در تابستان امسال تعیین تکلیف می‌شود.
به گزارش ایرنا، علیرضا جعفری اظهارکرد: در ابتدای سال‌ جاری، برای افتتاح ۱۰ هزار واحد برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما با توجه به تأکید وزیر راه و شهرسازی ‌که واحدها باید کاملاً آماده بهره‌برداری باشند، برنامه افتتاح به تأخیر افتاد. لزوم تکمیل آماده‌سازی‌ها و محوطه‌سازی‌ها بر اساس دسترسی‌ها در این منطقه از دیگر دلایل تعویق افتتاح ۱۰ هزار واحد بود که با برنامه‌ریزی انجام شده، بسیاری از این واحدها را تابستان جاری تحویل خواهیم داد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در پردیس و سایر شهرهای جدید تعدادی واحد با پیشرفت زیر 10 درصد داریم که با توجه به اینکه در مرحله فونداسیون یا اسکلت هستند تا تابستان سال آینده، تکمیل و به مالکان تحویل خواهد شد.
جعفری خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت جدید تاکنون ۳۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل شده و ۲۰ هزار واحد دیگر هم تا پایان سال به مردم تحویل خواهد شد. حدود ۱۰ هزار واحد دیگر با پیشرفت زیر ۱۰درصد در مجموع شهرهای جدید، تابستان سال آینده تحویل خواهد شد.
آمادگی کامل برای تأمین سیمان نهضت ملی مسکن
یکی از مواد اولیه اساسی برای ساخت واحدهای مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، سیمان است که برای افزایش تولید آن در کشور اقداماتی انجام شده است تا جایی که دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از تحویل ۱۶ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۱۵۱ تن سیمان به صنایع داخلی خبر داد.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر الوندیان گفت: توان تولید صنعت سیمان کشور سالانه ۸۹ میلیون تن است و آنچه سبب شده این توان به ۷۲ میلیون تن کاهش یابد، محدودیت‌های تأمین انرژی گاز و برق است. با این حال تولیدکنندگان هیچ مشکلی برای تأمین سیمان مورد نیاز کشور بویژه برای نهضت ملی مسکن ندارند.
الوندیان اظهار داشت: با توجه به نیاز ۲۰۰ کیلویی به سیمان در ساخت هر متر مربع ساختمان، افزایش مصرف ماهانه بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن از اجرای نهضت ملی مسکن پیش‌بینی می‌شود که برای تأمین آن آمادگی کامل وجود دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی