شهردار تهران خبرداد

راه‌اندازی ۳۴ مدرسه ویژه کودکان کار در تهران

شهردار تهران اعلام کرد: آموزش، استعدادیابی و حرفه آموزی به‌منظور زمینه‌سازی برای آینده درخشان هفت هزار کودک کار در ۳۴ مدرسه که بخشی از آنها شبانه‌روزی است، تحت نظارت شهرداری در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز گذشته در حاشیه جشن بزرگ فرزندان غدیر ویژه کودکان کار و خیابان که در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد، گفت: امیدواریم این الگو که برای اولین بار در حال انجام است، ما را به نقطه درخشان‌تری برساند تا خدمات مناسبی را به این افراد ارائه کنیم و دیگر معضلی به نام کودک خیابانی در تهران نداشته باشیم.
وی اظهار داشت: خداوند به ما توفیق داد که در کلانشهر تهران بتوانیم خدمتگزار این کودکان که پیش از این مورد توجه نبودند و شهروند دست دوم محسوب می‌شدند، باشیم.
زاکانی درباره موضوع نمایندگی شهردار تهران از طرف رئیس جمهور در بحث متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر تأکید کرد: موضوع در کمیسیون تخصصی مطرح شده و هنوز به صحن دولت نیامده است.
وی تأکید کرد: هنوز چیزی مشخص نیست و پس از اینکه در هیأت دولت مصوب شد، می‌توان در مورد آن صحبت کرد.
شهردار تهران با بیان اینکه کودکان کار موضوعی فراتر از کودکان خیابانی است و باید از این نقطه شروع کنیم، تصریح کرد: خدمات‌رسانی مدارس شامل همه کودکان می‌شود؛ البته اتباع مسیر خاص خود را دارد و ما در جایگاه قانونی خود خدمتگزار آنها هم خواهیم بود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط با قوه قضائیه و سایر نهادها در خصوص کودکان کار و خیابان، تأکید کرد: با همه مسئولین وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم دست به دست هم دهیم و به کودکانی که استثمار شده‌اند، خدمات‌رسانی کنیم و چهره زیباتری از تهران ارائه کنیم.
زاکانی با اشاره به برگزاری مسابقات «قهرمان شهر» با شرکت ۶۰۰ هزار نفر و برنامه‌ریزی برای حضور یک میلیون نفر در «قهرمان شهر ۲» گفت: سال گذشته در این رقابت‌ها، یک کودک کار قهرمان شد که با کفش پاره این جایگاه را کسب کرده بود. اگر به این کودک و امثال آن توجه شود هر کدام شان می‌توانند پرچم ایران را در دنیا برافراشته نگه دارند.
افتتاح مجتمع استعدادیابی کودکان کار
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد مجتمع استعدادیابی کودکان کار خبر داد.
به گزارش ایسنا، احمد احمدی صدر در حاشیه جشن فرزندان غدیر گفت: این افراد فرزندان ایران هستند که در معرض آسیب‌ها قرار گرفتند؛ اما همین کودکان آینده سازان این کشور هستند که اگر استعداد و توانایی آنها مورد توجه و هدایت قرار گیرد می‌توانند در آینده پروفسور سمیعی، پروفسور حسابی، احمدی روشن و... شوند.
وی با بیان اینکه ما با جمع‌آوری کودکان کار و خیابان موافق نیستیم و تا کنون هم بیش از ۳۰ بار این طرح جمع‌آوری انجام شده و موفقیت‌آمیز هم نبوده، اظهارداشت: ما طرح جمع‌آوری را قبول نداریم؛ اما معتقدیم که حل مشکلات معیشتی می‌تواند با پای کار آمدن همه سازمان‌های دخیل حل شود. اما باید توجه داشته باشیم که استعدادیابی کودکان امر مهمی است که ما با افتتاح مجتمع استعدادیابی کودکان کار برای استعدادیابی این کودکان اقدام خواهیم کرد و بعد از استعدادیابی آنها را برای آموزش تخصصی به مدارس و واحدهای ویژه ارجاع می‌دهیم.
احمدی صدر در خصوص نامه به رئیس جمهور برای متولی شدن شهرداری تهران در زمینه کودکان کار تصریح کرد: رئیس جمهور کلیات این موضوع را پذیرفته است و قرار شده که شهردار تهران نماینده ویژه رئیس جمهور در خصوص معتادان متجاهر، کودکان کار و متکدیان باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی