سیاسی

رئیس قوه قضائیه:
پرونده مخدوش‌کنندگان امنیت روانی مردم یک هفته‌ای تعیین‌تکلیف شود
رئیس قوه قضائیه درباره رویکرد دستگاه قضا در مقابله با مظاهر ناهنجاری‌های اجتماعی، گفت: تاکید عدلیه است که بسیاری از ناهنجاری‌ها، جرم مشهود است و با قوانین موجود می‌توان با هنجارشکنان به ویژه افرادی که به صورت سازمان یافته اقدام می‌کنند برخورد کرد.
به‌گزارش مرکزرسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه افزود: ما در زمینه برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب، قانون داریم و همه باید تلاش کنیم قوانین موجود برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، اجرایی شوند بنابراین به سازمان بازرسی دستور داده‌ام بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که در حکم قانون هستند، نظارت داشته باشند. رئیس قوه قضائیه گفت:در مقوله مخدوش کردن امنیت روانی مردم، برخی‌‌ها حرفی را به طرق مختلف بیان می‌کنند و می‌توانند منکر حرف خود شوند. در اینجا گوینده حرف یا برای اظهارات خود دلیل و مدرک دارد یا ندارد. شاید بتوان در مدت یک هفته این قبیل موضوعات را تعیین‌تکلیف کرد، بنابراین نباید در مواردی که در منظر مردم است، با اطاله مواجه باشیم و باید در رسیدگی‌ها تسریع شود.
 

رئیس مجلس شورای اسلامی:
اندیشمندان پیشنهادات خود را
در تدوین برنامه هفتم توسعه ارائه کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند سرمایه‌گذاری در علوم انسانی است، گفت:اندیشمندان و دانشمندان ما بویژه در عرصه علوم انسانی تنها مسیر حل مسائل و مشکلات امروز کشور هستند.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف روز گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فارابی که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، تصریح کرد:باید در مسائل مختلف از نظرات کارشناسی نخبگان استفاده کنیم، از این‌رو از همه اندیشمندان دعوت می‌کنم پیشنهادات کارشناسی خود را در تدوین برنامه هفتم توسعه ارائه کنند. قالیباف در ادامه افزود:برنامه هفتم باید براساس سیاست‌های کلان و مسأله‌محور انجام شود و به سمت حل مسائل اساسی حرکت کند. این مشکلات باید اولویت‌بندی شوند.
 

سخنگوی وزارت امور خارجه:
اروپا باید در قبال برجام پاسخگو باشد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:کشورهای اروپایی به جای اتهام‌زنی، نسبت به کوتاهی خودشان در قبال برجام پاسخگو باشند. آنها بدانند ایران این حق را برای خود محفوظ می‌داند که واکنش جدی، متناسب و متوازن نشان دهد.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی روز گذشته در نشست خبری هفتگی در خصوص نشست اخیر شورای امنیت در قبال قطعنامه ۲۲۳۱ و پاسخ ایران به این اقدام اظهار داشت:تحریم‌های یکجانبه به‌عنوان ابزاری غیرقانونی توسط امریکا و متحدین اروپایی آن علیه ایران به طور متوالی استفاده شده است. توسل به این تحریم‌ها، غیرقانونی و نقض حقوق قانونی ملت ایران و نقض حقوق بشر است.


سامانه اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی رونمایی شد
سامانه بومی‌سازی شده سیستم اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی (اکدیس) به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت:سامانه اکدیس (ECDIS) یک سامانه الکترونیکی ناوبری پیشرفته است که روی شناورهای نظامی و تجاری نصب می‌شود. امیر فخری افزود: این سامانه روی نمایشگر خود که در ابعاد مختلف ساخته می‌شود نقشه‌های الکترونیکی را با اطلاعات نهفته در لایه‌های مختلف آن به نمایش می‌گذارد.

جستجو
آرشیو تاریخی