وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد

تسهیل اعطای تسهیلات بانکی به خوش‌حساب‌ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تسهیل اعطای تسهیلات بانکی به خوش‌حساب‌ها خبر داد و گفت: اهالی باستی هیلز از اجرای مالیات بر عایدی سرمایه نگران باشند.
به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی با تأکید بر اینکه مجموعه دستگاه‌های فعال در حوزه اقتصاد کلان از جمله وزارت امور قتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه، در بهترین زمان و سطح از نظر هماهنگی قرار دارند، اظهار کرد: حداکثر تلاش برای تحقق وعده‌های داده شده به مردم صورت می‌گیرد. وی اظهار داشت: با یک سال تلاش بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی قرار شد خوش‌حسابی به درجه اعتباری بالایی تبدیل شود و افراد خوش‌حساب بتوانند سریع‌تر تسهیلات دریافت کنند که این طرح در شهریور یا مهرماه رونمایی می‌شود.

اهالی باستی هیلز نگران
مالیات باشند
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آخرین وضعیت طرح مالیات بر سوداگری گفت: نهم خردادماه ایرادات شورای نگهبان به مجلس ارسال شد که این ایرادات در کمیسیون‌ اقتصادی در حال برطرف شدن است. اهمیت مالیات بر سوداگری در این است که هزینه زندگی جمع زیادی از مردم، گروگان چند نفری است که به عنوان نوسان‌گیر و دلالان بازارهای مختلف در حال فعالیت هستند. این افراد نقدینگی مازاد خود را در بازارهای مختلف وارد کرده و باعث افزایش تورم در برخی حوزه‌ها می‌شوند.
خاندوزی با بیان اینکه سوءتفاهمی وجود دارد مبنی بر اینکه این قانون شامل حال همه افراد جامعه می‌شود، اظهار داشت: اهالی باستی هیلز باید از اجرای این قانون نگران باشند و بدانند دولت حتماً سراغ آنان خواهد رفت تا ۸۰ میلیون نفر دیگر بتوانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند.
وی افزود: این قانون باید چند دهه قبل در کشور مصوب می‌شد و هزینه‌های کشور باید بر دوش افرادی باشد که بیشترین بهره‌مندی‌ را دارند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره افرادی که فرار مالیاتی سنگین داشتند، گفت: ۱۷۶هزار نفر شناسایی شدند که ۷۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشتند بدون اینکه به اندازه یک کارگر یا کارمند مالیات بپردازند و پرونده مالیاتی داشته باشند.
خاندوزی افزود: ۸۰۰ کد ملی پیدا کردیم که برای افراد زیر ۵ سال تراکنش‌های میلیاردی داشتند و ۱۱۰۰ کد ملی هم برای اشخاص ۵ تا ۱۰ سال داشتیم که در طول سال، تراکنش‌های بالای میلیارد داشتند.
تلاش ما این است که برای تولیدی‌ها نرخ مالیات را از ۲۵درصد به ۲۰ و ۱۸درصد کاهش دهیم و این رقم برای سفته‌گران بیشتر شود.

نیم‌میلیون مجوز کسب‌وکار صادر شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار عنوان کرد: همه مردم ایران باید بتوانند به راحتی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری کنند تا اقتصاد رشد کند. اما امروز فعال اقتصادی با اطلاع کامل از روند درخواست و پاسخگویی برای صدور مجوز کسب و کار اقدام می‌کند. انجام امور مربوط به صدور مجوز هم به صورت الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته تا زمان مراجعه افراد و پاسخگویی به آنها مشخص شود و در این مرحله تا ۸۵ درصد موفق بوده‌ایم. همچنین پیش از این ۹۵۰ شرط غیرضروری ازجمله پایان خدمت و سوءپیشینه برای صدور مجوز وجود داشت که یا لایحه این موارد را اصلاح کردیم یا شرایط را برداشتیم.

جستجو
آرشیو تاریخی