چهره‌خبر

میراث‌آریا/ روســــــتای هرابرجــــــــــان ثبت‌ملی می‌شود.
ســـــــــــــــــــــیدعـــــــزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و
صنایع دستی در ادامه سفر دو روزه خود به استان یزد به شهرستان مروست سفر کرد و ضمن بازدید از روستای هرابرجان دستور داد بافت تاریخی روستای هرابرجان به وسعت ۳۵ هزار مترمربع خارج از نوبت ثبت ملی شود.
 

ایسنا/ استاندار تهران بر ضرورت صرفه‌جویی ۲۰ درصدی تهرانی‌ها در مصرف آب تأکید کرد.
علیرضا فخاری در بازدید از سد امیرکبیر درباره میزان ذخایر آب سد امیرکبیر اعلام کرد: میزان آب سد از سطح قابل اطمینان پایین‌تر است و توصیه ما به مردم این است که همواره صرفه‌جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی و مصرف بهینه آب را رعایت کنند تا با توجه به در پیش بودن روزهای گرم دچار مشکل قطعی آب نشویم.
 

مهر/ سال گذشته ۵۵۱ محکوم به قصاص نفس رهایی یافتند.
حجــــــــــــــــت‌الاســـــلام والمســـــــــلمین هـــــــــادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: با همت اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر کشور و جلب رضایت اولیای دم در یک سال گذشته ۵۵۱ محکوم به قصاص نفس رهایی یافتند.
 

میراث‌آریا /75میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مثلث تاریخی گیلان اختصاص یافت.
ولی جهانی، مدیرکل میــــــــــــــــراث‌ فرهنگـــــی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اظهارداشت: شهر تاریخی ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری و از میراث فرهنگی بارز استان هستند که برای مرمت آنها ۷۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری و استانی تخصیص داده شده است.
 
 
ایسنا/ اعتبارات استان تهران۳۷ درصد رشد داشت.
علاءالدین ازوجی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از پیگیری و انجام ۱۱۱ طرح ملی در استان تهران خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۳۷ درصدی اعتبارات استان تهران هستیم.
 

ایسنا/ پرداخت حق انشـــــــــعابات مــــــدارس خیرساز توسط دولت در برنامه هفتم پیشنهاد شد.
حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه حق انشعاب مدارس خیرساز پیش‌تر رایگان بود، در بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد ۵۰ درصد رایگان برای این امر داده شد اما نهایتاً در قانون بودجه ۱۴۰۲ این امر حذف شد، اظهارداشت: با این حال ما این پیشنهاد را در قانون برنامه هفتم توسعه ارائه داده‌ایم تا از اعتباراتی که برایمان پیش‌بینی می‌کنند، پرداخت حق انشعابات مدارس خیرساز به صورت صد درصدی با دولت باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی