سیاسی

وزیر امور خارجه:
رئیس جمهور در نشست سران مجمع صادرکننده گاز الجزایر شرکت می‌کند
وزیر امور خارجه گفت: روابط دو کشور ایران و الجزایر در مسیر درستی قرار دارد و برای لغو روادید سیاسی در گام اول و بعد از آن برای لغو روادید عادی توافقی حاصل شده است.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز گذشته پس از دیدار با «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر در نشست مشترک خبری از سفر رئیس جمهور به این کشور خبر داد و افزود: در آینده پیش روی نشست سران مجمع صادرکننده گاز در الجزایر برگزار می‌شود و ما بنا داریم که رئیس جمهور ایران در این نشست حضور داشته باشند که فرصتی مناسب برای رایزنی‌های دیپلماتیک میان ایران با الجزایر و سایر اعضای شرکت‌کننده در این مراسم خواهد بود.
 

ضرورت ارائه جدول منابع و مصارف برنامه هفتم توسعه به مجلس
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بررسی برنامه هفتم توسعه مستلزم توجه به منابع و مصارف کشور است که دولت باید جدول آن را به مجلس ارائه دهد.
به گزارش مهر، محسن زنگنه تصریح کرد: توجه به منابع و مصارف برنامه هفتم اهمیت زیادی دارد و ما باید متناسب با منابع و مصارف کشور افق‌ها و برنامه‌های کشور در پنج سال آینده را بیاوریم.
 وی درباره تحقق نیافتن برنامه‌های قبلی توسعه کشور، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی محقق نشدن برنامه‌های قبلی توسعه کشور آن است که در زمان بررسی و تصویب آنها به منابع مالی و ظرفیت‌های کشور توجه نشده است.
 

آمادگی هوانیروز ارتش ۵ درصد بیش از میانگین جهانی است
فرمانده هوانیروز ارتش از آمادگی بیش از ۸۰ درصدی این یگان خبرداد و گفت: آمادگی هوانیروز ارتش ۵ درصد بیش از میانگین جهانی (75 درصد) است به نحوی که این یگان قادر است کمتر از ۲ ساعت در عرض کشور جابه‌جا شود.
به گزارش فارس، امیر خلبان یوسف قربانی روز گذشته در نشست خبری سالروز بیعت کارکنان این یگان با امام خمینی(ره) گفت: ناوگان بالگردی هوانیروز بزرگترین ناوگان بالگردی غرب آسیاست. در صورتی که تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده‌ایم اما امروز در مطلوب‌ترین وضعیت قرار داریم.
فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۸۰۰ قطعه حساس و با اهمیت را در داخل هوانیروز ارتش ساخته‌ایم. در حوزه موشکی انواع موشک‌های نقطه‌زن و Fire and Forget و همچنین، سامانه‌های دید در شب بومی را عملیاتی کرده‌ایم.
 

مصوبه ایجاد مدرسه مجازی
ابلاغ شد
براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش که با امضای رئیس جمهور ابلاغ شده است، مدرسه مجازی، آزمایشی در چهارچوب مقررات و ضوابط مدارس آموزش از راه دور و به‌صورت دولتی یا غیردولتی برای تمامی دوره‌های تحصیلی ایجاد می‌شود.
به گزارش ایرنا، به استناد بندهای ۴ و ۷ راهبردهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برای فراهم کردن فرصت‌های مناسب برای تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود مدرسه مجازی را برای سال‌های تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به‌صورت آزمایشی به‌صورت دولتی یا غیردولتی برای تمامی دوره‌های تحصیلی ایجاد و نسبت به ثبت‌نام و آموزش متقاضیان اقدام کند.

جستجو
آرشیو تاریخی