وزیر نیرو اعلام کرد

رکورد تاریخی مصرف برق کشور این هفته شکسته می‌شود

 وزیر نیرو با بیان اینکه در هفته جاری بیشترین میزان مصرف برق کشور به ثبت خواهد رسید، گفت: با تلاش صنعت نیروگاهی کشور درصددیم در دوره اوج بار مصرف برق، تابستان امسال حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به‌کار بگیریم.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان در جلسه شورای برق به میزبانی شرکت مادرتخصصی برق حرارتی، با بیان اینکه این هفته شاهد افزایش شدید دما در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، افزود: بر‌اساس پیش‌بینی صورت‌گرفته این هفته رکورد تاریخی مصرف برق کشور شکسته خواهد شد.
وی افزود: بخش عمده‌ای از تولید برق کشور برعهده نیروگاه‌های حرارتی است و باید در هفته جاری، شرکت برق حرارتی با یک برنامه‌ریزی منسجم و با استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه‌های خصوصی و دولتی، همانند سال گذشته انرژی موردنیاز روزهای اوج مصرف برق کشور بویژه در هفته جاری را به شکل مناسبی تأمین کرده و در اختیار مشترکان سراسر قرار دهد.
وزیر نیرو با تقدیر از تلاش‌های انجام شده توسط همکاران حوزه تولید برق در زمستان و تابستان در سال گذشته، خاطرنشان‌کرد: در یک‌ سال گذشته کارکنان نیروگاهی کشورمان شرایط بسیار سختی را با موفقیت سپری کردند. امیدواریم این روزها هم که شاهد اوج فعالیت صنعت برق کشور هستیم، بتوانیم با یک کار منسجم و هماهنگ و بالاترین سطح آمادگی، تابستان خوبی را برای مشترکان رقم بزنیم. محرابیان گفت: تاکنون بیش از یک‌سوم روزهای گرم سال را سپری کرده‌ایم و با تلاش فعالان صنعت برق کشورمان بویژه در بخش نیروگاهی، رضایت قابل‌توجهی در بخش‌های مختلف کشور در زمینه مصرف انرژی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق هوشمندانه در حال انجام است، افزود: این روزها با اتخاذ تدابیر انجام شده در دولت سیزدهم، تأثیرات منفی ناترازی برق چند سال اخیر در حداقل ممکن احساس می‌شود و باید با استمرار این وضعیت شاهد رضایت عمومی در میان مردم باشیم.
آمادگی کامل نیروگاه‌های کشور
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: در نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰میلیون مگاوات ساعت انرژی تولید شد که نقش مهمی در تأمین برق موردنیاز روزهای اوج مصرف مشترکان سراسر کشور داشته است. عبدالرسول پیشاهنگ با اشاره به آمادگی کامل نیروگاه‌های حرارتی کشور برای تولید برق پایدار در روزهای اوج مصرف، افزود: میانگین رقم آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی جهان در فصل تابستان حدود ۹۵ درصد است، اما ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشورمان در فصل گرم سال با تلاش فعالان این عرصه به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد. وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای رفع ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، گفت: از ابتدای شروع به کار دولت برنامه‌ریزی مدونی به‌منظور ساخت ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید با محوریت شرکت برق حرارتی و افزایش ۱۰ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های بخش صنایع در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۳۴ واحد جدید نیروگاهی وارد مدار شده است.
پیشاهنگ گفت: هم‌اکنون نیمی از نیروگاه‌های کشور ساخت داخل است و فقط در سال گذشته ۱۰۰ هزار قطعه نیروگاهی در داخل کشور ساخته شد، همین اقدام موجب شد حتی برای نیروگاه‌هایی که ساخت داخل نبوده نیازی به تأمین قطعات از خارج کشور نداشته باشیم.
جستجو
آرشیو تاریخی