رئیس‌جمهور:

توجه به مسأله بهداشت از اولویت‌های مهم دولت است

بهره‌برداری از کلان بیمارستان غدیر ازجمله اقدامات ماندگار و امیدآفرین در کشور است

رئیس‌جمهور بهره‌برداری از کلان بیمارستان غدیر را از جمله اقدامات ماندگار و امیدآفرین در کشور دانست و با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ترویج ایمان و امید در جامعه اظهارداشت: امیدآفرینی در جامعه به صرف سخنرانی میسر نخواهد شد بلکه اقدام و عمل مجریان و تبیین این اقدامات است که منجر به امیدواری در جامعه می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح کلان بیمارستان غدیر که همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار شد، با ابراز خرسندی از همزمانی بهره‌برداری از این پروژه بزرگ درمانی با عید امامت و ولایت گفت: امیدواریم به برکت این روز بزرگ و با عظمت، کادر درمانی در انجام وظایف خود موفق بوده و همه بیماران سلامتی خود را بازیابند.
دکتر رئیسی در تفسیر پیام‌های واقعه بزرگ غدیر با طرح این پرسش که ولایت چیست و ولی کیست افزود: در کلام نبی مکرم اسلام(ص) معنای ولایت گوش شنوا داشتن نسبت به ولی و اطاعت کردن از او در میدان عمل است.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مراکز علمی و پزشکی ما نباید صرفاً به فرمول‌ها و روش‌های درمانی اثبات شده در آزمایشگاه‌ها اکتفا کنند، تصریح کرد: حتماً باید از ابتکارات، کشفیات علمی و تجربی و حرف‌های جدید استقبال کرد، کما اینکه امروز طب سنتی در کنار طب مدرن مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس جمهور توجه به مسأله بهداشت را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و با اشاره به طرح موفق پزشک خانواده که به جلوگیری از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی منجر می‌شود، از وزیر بهداشت خواست طی یک نشست رسانه‌ای راهبردها و اقدامات دولت در زمینه بهداشت بویژه در نقاط کم برخوردارتر کشور را برای جامعه پزشکی و عموم مردم تبیین کند.
آیت‌الله رئیسی ارتقا و گسترش گردشگری سلامت را از جمله مزایای افتتاح کلان بیمارستان غدیر برشمرد و با بیان اینکه پزشکان و متخصصان ما در حوزه سلامت کشور را به جایگاه بسیار مطلوبی رسانده و در این عرصه افتخارآفرینی کرده‌اند، گفت: امروز وضعیت گردشگری سلامت در کشور ما به نحوی است که شهروندان بسیاری از کشورهای منطقه به‌دلیل تفاوت هزینه و تخصص در درمان، استفاده از خدمات درمانی و پزشکی ایران را به کشورهای اروپایی ترجیح می‌دهند.
کلان بیمارستان مدرن و مجهز، «غدیر» با زیربنای
۶۲ هزار مترمربع در پنج بلوک و ۱۳ طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت در تراز و استانداردهای جهانی ازجمله اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های ویژه CCU، NICU، ICU، زایمان LD، اورژانس پیشرفته مجهز به آنژیوگرافی مغز، تصویر برداری، دیالیز فیزیوتراپی درمانگاه‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان، با به کارگیری کادر مجرب و بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان با رعایت استانداردهای درمانی به‌عنوان یکی از کلان بیمارستان‌های مطرح در غرب آسیا پروژه‌ای مهم در تسهیل هرچه بیشتر فرایند درمان برای بیماران از سراسر ایران است.
این بیمارستان مجهز به پیشرفته‌ترین هلی پورت اورژانس با قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور است که از طریق آن مصدومان در کمترین زمان با بالگرد به این بیمارستان منتقل می‌شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی