سیاسی

به دستور رئیس جمهور
ستاد خبری مبارزه با فساد تشکیل شد
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دستور تشکیل «مرکز شبانه‌روزی ستاد خبری مبارزه با فساد» با اولویت مبارزه با رشوه را صادر کرد.
به گزارش ایرنا، با این دستور دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور از سامانه تلفنی ۲۷۷۷ برای مبارزه با ارتشاء در نظام اداری کشور رونمایی کرد. مردم می‌توانند گزارش‌های خود درباره فسادهای اداری را به این سامانه اعلام کنند.
 

دستور مخبر برای رسیدگی فوری
به آسیب‌دیدگان در معرض شن‌های روان
معاون اول رئیس جمهور در ارتباط تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان و همچنین فرماندار ویژه زابل آخرین وضعیت ناشی از بادهای موسمی ۱۲۰ روزه را جویا شد و بر رسیدگی فوری برای کاهش مشکلات مردم تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، «محمد مخبر» در این تماس بسیج دستگاه‌های امدادرسان برای کمک به آسیب‌دیدگان و خانواده‌ها و سکونتگاه‌های در معرض شن‌های روان را ضروری دانست و آمادگی همه‌جانبه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را برای رسیدگی به وضعیت بیماران و آسیب‌دیدگان احتمالی خواستار شد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تداوم این مسائل تا روزها و ماه‌های آینده تأکید کرد تا استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان درصورت نیاز به ملزومات و توانمندی‌های مرکز و استان‌های معین درخواست‌های خود را هر چه سریع‌تر منعکس کرده تا برای پشتیبانی بیشتر و کمک به تسکین آلام مردم هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.
 

قالیباف:
واردات خودروی کارکرده انحصار بازار را می‌شکند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چراغ سبز مجمع تشخیص به طرح مجلس برای واردات خودروی کارکرده انحصار بازار خودرو را خواهد شکست.
به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «باتوجه به اینکه مصوبه مجلس ریزش قیمت خودرو را رقم زد، در صورت اجرایی‌شدن درست آن، بازار خودرو شرایط مناسبی را شاهد خواهد بود.»
 

حکم ۲ تن از عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) بزودی اجرا می‌شود
پس از قطعیت احکام مجازات اعدام ۲ تن از عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، رئیس کل دادگستری استان فارس از اجرای این حکم در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی گفت: روند رسیدگی دقیق به پرونده متهمان در مرحله دادسرا و دادگاه با دقت و رعایت دقیق موازین قانونی و حضور وکلای قانونی متهمان انجام شد و حکم اولیه مجازات اعدام این متهمان در روزهای پایانی سال گذشته صادر شد.
وی با بیان اینکه رأی صادره در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز پس از اعتراض وکلای متهمان در دیوان عالی کشور رسیدگی شد، افزود: پس از رسیدگی مجدد به این پرونده در مرجع عالی قضایی کشور رأی اولیه اعدام ۲ تن از تروریست‌ها که نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند، در دیوان عالی کشور تأیید شد.
وی خاطرنشان کرد: دادگستری استان از ابتدای این حادثه تلخ رسیدگی سریع، دقیق و قانونی را در دستور کار خود قرار داد که طی شدن همه مراحل قانونی این حکم بزودی اجرا خواهد شد.
حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در مغرب چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ منجر به شهادت ۱۳ تن و زخمی شدن ۲۵ تن از خادمان و زائران حرم احمدی شد و عامل اصلی حمله در درگیری با نیروهای انتظامی و امنیتی کشته شد.

جستجو
آرشیو تاریخی