رئیس جمهور عنوان کرد

آزادراه تهران - شمال، نماد خودباوری و توانایی ملت ایران

در آستانه عید سعید غدیر، پروژه مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران - شمال با حضور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور با قدردانی از همه دست‌اندرکاران احداث مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال، اجرای این پروژه را نماد ایمان، خودباوری و توانایی ملت ایران دانست و اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد عزم و اراده، تلاش فناورانه، معماری و هنر و دانایی و توانایی ملت ایران را ببیند، یکی از نمادهای آن، آزادراه تهران - شمال است.
آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم، مسئولان و دستگاه‌های مختلف، امنیت سفر و سلامت مسافران است که کار ارزشمند احداث این آزادراه، تا حد زیادی این دغدغه را برطرف می‌کند. بهره‌برداری از قطعات جدید آزادراه تهران - شمال، هم در مصرف سوخت و زمان سفر صرفه‌جویی می‌کند و هم بار ترافیک و تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش خواهد داد.
آغاز ساخت قطعه سوم آزادراه تهران- شمال
رئیس جمهور پس از افتتاح مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال، با حضور در ابتدای قطعه سوم آزادراه تهران- شمال، دستور آغاز عملیات احداث این قطعه در فازهای مطالعاتی، طراحی و اجرا را صادر کرد.
دکتر رئیسی با ابراز خرسندی از اجرای کامل مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال به دست مهندسان ایرانی، یادآورشد: عملیات اجرایی قطعه سوم این آزادراه آغاز شد و امیدواریم این فاز هم با همان دقت و سرعت مسیر رفت قطعه 2، ساخته شود و هرچه زودتر دراختیار مردم قرار بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز به کار قطعه سوم این آزادراه گفت: این قطعه هم مانند قطعه‌های یک، ۲ و 4 سختی‌های خاص خودش را دارد اما نسبت به آنها کمی طولانی‌تر است و سعی می‌کنیم این پروژه مهم را زودتر به اتمام برسانیم.
مهرداد بذرپاش تأکید کرد: همه ظرفیت‌های موجود اعم از مهندسان و پیمانکاران موجود در این قطعه فعال خواهند شد. این طرح یکی از ابرپروژه‌های راهداری کشور محسوب می‌شود و با اجرای چنین پروژه‌های آزادراهی، تحولات بزرگی در مازندران اتفاق خواهد افتاد.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم در آیین کلنگ‌زنی قطعه سوم آزادراه تهران- شمال گفت: قطعه سوم آزادراه تهران - شمال را با باور و اراده شکل گرفته در دولت مردمی سیزدهم و بنیاد مستضعفان، با انسجام بیشتر به اتمام می‌رسانیم.
پرویز فتاح افزود: پروژه آزادراه تهران - شمال یکی از سخت‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور بوده است که بخشی از قطعات آن انجام شد و قطعه آخر را هم با نظم شکل گرفته با مهندسان و پیمانکاران موجود، شروع و تکمیل خواهیم کرد.
وی اظهارداشت: با اعلام ساخت این قطعه از سوی رئیس جمهور بزودی جلسه‌ای در این ارتباط تشکیل می‌شود و بنیاد مستضعفان با همه ظرفیت و توان، در کنار دولت خواهد بود. رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به موفقیت کسب شده در اتمام مسیر رفت قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال گفت: در ساخت این طرح به طور کامل از ظرفیت نیروها و تجهیزات بومی استفاده شده و بهره‌برداری از این طرح ملی، افتخاری بزرگ است.‌
جستجو
آرشیو تاریخی