حوادث جهان


بارش‌های سیل آسا در اسپانیا
بارش سیل‌آسای باران در استان ساراگوسا در شمال شرقی اسپانیا زندگی مردم این مناطق را تحت تأثیر قرار داد.
طبق گزارش‌ها، فقط در کمتر از یک ساعت، ۵۴.۲ لیتر بر متر مربع آب در بسیاری از نقاط شهر ساراگوسا انباشته شد و باعث آب‌گرفتی جاده‌های کمربندی و خیابان‌های این مرکز استان شد. سازمان آتش‌نشانی ساراگوسا نیز به دلیل محبوس شدن تعدادی زیادی از مردم در خودروهایشان، مجبور به اعزام تیم‌های غواصی برای نجات آنها شد.


مسمومیت مرگبار در آفریقا
دست‌کم ۱۶ نفر در آفریقای جنوبی بر اثر مسمومیت ناشی از نشت گاز جان خود را از دست دادند.
به گزارش رویترز، یکی از مقامات محلی هنگام بازدید از محل حادثه در شرق شهر «ژوهانسبورگ»، به خبرنگاران گفت که تحقیقات برای تعیین نوع گازی که نشت کرده در جریان است.      
وی همچنین اظهار کرد که مرگ ۱۶ نفر در این حادثه تأیید شده است. با این حال برخی رسانه‌ها از مرگ ۲۴ نفر خبر داده بودند.همچنین برخی از رسانه‌ها نیز گزارش دادند که این گاز ممکن است به استخراج غیرقانونی از یک معدن مرتبط باشد.  

4 کشته در سیل افغانستان
مقامات افغانستان اعلام کردند که بر اثر جاری شدن سیلاب‌ها در ولایت‌های «نورستان» و «کنر» این کشور چهار نفر جان باخته و پنج نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.
به گزارش بی‌بی سی، یکی از مقامات افغانستان اعلام کرده که زمین‌های کشاورزی، چندین آسیاب و یک دستگاه مولد برق در نتیجه جاری شدن این سیلاب‌ها تخریب شده است. وی همچنین گفت: تغییرات اقلیمی باعث جاری شدن این سیلاب‌ها در افغانستان می‌شود و اداره‌های محلی امکانات کافی برای نیازمندان را در دسترس ندارند.
 

مرگ 29 مسافر اتوبوس در مکزیک
در پی تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری در جنوب مکزیک دست‌کم ۲۹ نفر کشته و ۱۹ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اتوبوس که در ایالت «اوآخاکا»ی مکزیک در حال حرکت بوده، کنترل خود را از دست داده و به دره‌ای سقوط کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی