انهدام باند سارقان سریالی گردنبند

مرضیه همایونی / راننده اتوبوس که به دلیل اعتیاد اخراج شده بود پس از تشکیل باند سرقت به شکار زنان و دختران می‌رفت.
به گزارش «ایران»، چندی قبل زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت گردنبندش خبر داد: در حال عبور از خیابان بودم که سه مرد جوان به سمتم آمدند. یکی از آنها برگه‌ای در دستش بود و آن را به من نشان داد تا آدرس بپرسد اما به محض اینکه نزدیک شد، گردنبند طلایم را قاپید و هرسه متواری شدند.
به‌دنبال این شکایت زن جوان پرونده‌ای در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت، تشکیل شد. در حالی که تحقیقات در
این باره ادامه داشت کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند؛ شکایت‌هایی که سه مرد جوان به بهانه پرسیدن آدرس خانه یا مرکز خرید، به زن‌ها و دختران نزدیک شده و اقدام به گردنبند قاپی می‌کردند و گاه با تهدید قمه به آنها حمله می‌کردند.

دستگیری سر بزنگاه
بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل مرد جوانی با پلیس تماس گرفت: لحظاتی قبل در حال عبور از خیابان بودم که ناگهان سه مرد به زنی نزدیک شده و یکی از آنها گردنبند زن جوان را قاپید. با سر و صدای مالباخته به سمت سارقان رفتم، دو نفر از آنها فرار کردند اما یکی از آنها تعادلش را از دست داد و زمین خورد؛ من و چند عابر دیگر هم از فرصت استفاده کردیم و او را به دام انداختیم.
به‌دنبال این تماس مأموران راهی محل شده و متهم  را به کلانتری منتقل کردند.
مرد جوان در تحقیقات به سرقت‌های سریالی گردنبند زنان اعتراف کرد و گفت: راننده اتوبوس‌های داخل محوطه فرودگاه  بودم اما 10 سال قبل معتاد شدم و همین مسأله باعث شد تا اخراج شوم. بعد از اینکه کارم را از دست دادم، با ماشین مسافرکشی می کردم. تا اینکه یک روز مسافری که سوار کردم متوجه اعتیادم شد و سر صحبت را باز کرد. او سارق سیم و کابل بود و از شانس بدم کلی اموال مسروقه همراهش بود. نمی‌دانم چه شد که پلیس به خودروی ما مشکوک شد و دستور ایست داد و گونی  وسایل سرقتی را از داخل خودرو پیدا کرد. در حالی که بی‌گناه بودم اما چند روزی بازداشت شدم و همانجا با سارقان زیادی آشنا شدم. روزی که آزاد شدم یک سارق گردنبند قاپ هم با من آزاد شد. همان روز باهم دوست شدیم و قرار شد با هم سرقت کنیم. کم‌کم به سارقی حرفه‌ای تبدیل شدم. بعد در یک قمارخانه  با دو همدستم آشنا شدم و باند تشکیل دادیم. طلاهای مسروقه را مادر و همسر یکی از همدستانم می‌فروختند. با اعتراف مرد جوان، همدستان او نیز بازداشت شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی