چین:

امریکا تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند

سفیر و معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: چین از امریکا می‌خواهد تمام تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را لغو، تهدید اشتباه استفاده از زور را متوقف و شرایط مناسب برای احیای کامل و بازگشت به برجام را مهیا کند.
به گزارش ایرنا، معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست دوره‌ای شورای امنیت برای بررسی پانزدهمین گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا درباره ایران افزود: برجام یک دستاورد مهم دیپلماسی چندجانبه است که از سوی شورای امنیت تأیید شده و ستون اصلی جلوگیری از اشاعه هسته‌ای و حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه است. این دیپلمات دولت شی‌جین پینگ با اشاره به توقف مذاکرات از ماه اوت سال گذشته میلادی گفت: طرف‌ها در مقطعی در سال گذشته، در یک قدمی توافق قرار داشتند. متأسفانه مذاکرات گسترده در چند سال اخیر برای احیای برجام به نتیجه نرسیده است.
دیپلمات ارشد کشور چین ادامه داد: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم نتایج این توافق را که با مذاکرات پیچیده و طولانی به‌دست آمده است قدر بدانند، اراده سیاسی از خود نشان بدهند، موانع را برطرف کنند و در مورد احیای برجام به اجماع برسند.
جستجو
آرشیو تاریخی