اعلام آمادگی ایران در از سرگیری مذاکرات برای بازگرداندن برجام

امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با مخالفت با حضور نماینده اوکراین در نشست شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱، این اقدام را از سوی انگلیس، تلاشی بدبینانه برای منحرف کردن توجه از موضوع مبرم در دست، یعنی اجرای برجام و پایبند نبودن و قصور برخی از طرف‌های غربی در انجام تعهدات خود با این توافق است.
به گزارش ایرنا، امیرسعید ایروانی روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست دوره‌ای شورای امنیت برای بررسی پانزدهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در خصوص ایران افزود: آماده‌ایم مذاکرات برای بازگرداندن برجام را در اولین فرصت و اطمینان از اجرای کامل آن از سوی همه از سر بگیریم.
نماینده ایران در سازمان ملل گفت: متأسفانه برخی از اعضای شورای امنیت بویژه امریکا، تصمیم گرفته‌اند چشم خود را روی واقعیت ببندند و دلایل اصلی چالش‌های مرتبط با برجام را نادیده بگیرند. این کشورها در رفتاری ریاکارانه، بدون در نظر گرفتن کوتاهی و قصور خود در اجرای تعهداتشان، ایران را سرزنش و متهم می‌کنند.
سفیر ایران در سازمان ملل اضافه کرد: اگر یکی از طرف‌ها را باید مسئول وضعیت کنونی برجام دانست، آن کشور امریکا، به‌دلیل خروج غیرقانونی یک‌جانبه سال ۲۰۱۸ از آن و اعمال مجدد تمامی تحریم‌های خود علیه ایران بر اساس «سیاست بدنام فشار حداکثری» و در عین حال شکست‌خورده‌اش است.
جستجو
آرشیو تاریخی