سیاسی

تأکید رئیس جمهور بر پیگیری توسعه بندر چابهار و تکمیل مسیر شمال-جنوب
رئیس جمهور با اشاره به نشست سران کشورهای عضو پیمان شانگهای و اظهارات سران کشورها درباره اهمیت بندر چابهار در اتصال منطقه آسیای مرکزی به آب‌های آزاد، مسئولان دستگاه‌های مرتبط را به پیگیری جدی‌ و سریع‌ اجرای برنامه‌های توسعه این بندر و تکمیل مسیر شمال-جنوب فراخواند.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه هیأت دولت با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر، با تأکید بر ضرورت فعال‌تر کردن کمیسیون‌های مشترک همکاری با سایر کشورها به‌عنوان محملی برای بررسی راهکارهای تقویت و ارتقای روابط با کشورهای دوست، همسایه و همسو، از برگزاری سومین نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه در تهران با هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال - جنوب و توافق‌های سازنده‌ای که در این زمینه داشت، قدردانی کرد.
 

وزیر دفاع:
تمامی تسلیحات پدافندی و پدافند هوایی به سامانه‌های جدید مجهز می‌شود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه از نظر فناوری ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم، گفت: سعی می‌کنیم تمامی تسلیحات در حوزه‌های پدافندی و پدافند هوایی به سامانه‌های جدید و به روز تجهیز شود.
به گزارش ایرنا، امیر محمدرضا قرایی آشتیانی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت افزود: اگر به هواپیمای شکاری یا تجاری احساس نیاز شود حتماً تا آنجایی که خودمان بتوانیم تولید می‌کنیم. همچنین  اگر لازم به خرید باشد با ضوابطی که دارد این کار پیگیری می‌شود.
 

معاون پارلمانی رئیس جمهور:
برگزاری انتخابات تناسبی
مجلس شورای اسلامی دشوار است
معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی در شهر تهران، اظهار کرد: در لایحه‌ دولت بحث تناسبی مطرح نبود، زیرا اجرای آن در کشور دشوار است.
به گزارش ایرنا، «سید محمد حسینی» گفت: در امریکا دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات وجود دارد و وضعیت آنها مشخص است اما در کشور ما بیش از ۱۰۰ حزب وجود دارد که این تعدد احزاب برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی را دشوار می‌کند.
وی افزود: احزاب قدرتمندی در کشور وجود ندارد که بخواهیم این شیوه را عملیاتی کنیم.


بیانیه‌ وزارت امور خارجه:
مسئولیت ربایش ۴دیپلمات ایرانی در لبنان با رژیم صهیونیستی است
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و یکمین سالروز ربایش چهار دیپلمات کشورمان در لبنان، بیانیه‌ای منتشر کرد.
به گزارش ایرنا، در بخش‌هایی از بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: چهل و یک سال از ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی آقایان سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم در کشور لبنان که در آن زمان تحت اشغال رژیم صهیونیستی بود، از سوی مزدوران این رژیم می‌گذرد. این حادثه دارای ابعاد مختلف حقوقی، سیاسی و انسانی است که در بیش از چهار دهه‌ گذشته همواره مورد اهتمام و ‎پیگیری دستگاه سیاست خارجی بوده اما متأسفانه تلاش‌های صورت گرفته برای تعیین سرنوشت دیپلمات‌های کشورمان بی‌نتیجه مانده است. جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تمام ابعاد این ربایش و اقدام تروریستی را متوجه رژیم صهیونیستی و حامیان آن می‌داند و از نهادهای مسئول بین‌المللی و حقوق‌بشری درخواست دارد تا با پذیرش مسئولیت‌های حقوقی و انسانی خود در این زمینه، اقدامات لازم را برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن این رژیم به همکاری حداکثری در زمینه روشن شدن سرنوشت این عزیزان به عمل آورده و زمینه مجازات عاملان این جنایت و ناقضان حقوق بین‌الملل بویژه حقوق دیپلماتیک را فراهم آورند.

جستجو
آرشیو تاریخی