سیاسی

معاون اول رئیس جمهور:
۶ طرح انتقال آب دریا
در حال بررسی و اجرایی شدن است
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۶ طرح انتقال آب دریا در وزارت نیرو در حال بررسی و اجرایی شدن است، گفت: با افتتاح این طرح‌های بزرگ، تنش‌های آبی در مرکز و شرق کشور حل و آب مورد نیاز صنایع آب‌بر از دریا تأمین می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز گذشته در آیین افتتاح مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه، با اشاره به مسأله آب که از مشکلات جدی دنیا و همچنین کشور است، افزود: ایران در زمینه آب یک نقطه تهدید و در عین حال فرصت‌هایی برای بهره‌برداری دارد؛ کشور ما به لحاظ آب و هوایی و متوسط بارش باران وضعیت مناسبی ندارد اما با وجود دریا در شمال و جنوب کشور فرصت‌های بزرگی به‌وجود آمده است که متأسفانه در سال‌های گذشته بخوبی نتوانسته‌ایم از آنها استفاده کنیم.
وی ادامه داد: تأسیس صنایع آب‌بر در مناطق کویری و مرکزی کشور غفلتی بزرگ بود که آب شرب مورد نیاز مردم را با کمبود روبه‌رو ساخته و همچنین برای رساندن مواد اولیه به این صنایع و صدور محصولات آنان باید چندین هزار کیلومتر مسیر طی شود و اگر این صنایع بزرگ در کنار دریاها تأسیس می‌شد، قطعاً مشکلات کمتری در زمینه آب در مناطق مرکزی کشور وجود داشت.


رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد
تولید شبیه‌ساز رآکتور هسته‌ای
برای نخستین بار در کشور
رئیس سازمان انرژی اتمی از تولید شبیه‌ساز رآکتور هسته‌ای برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این شبیه‌ساز بخش واقعی و مؤثر از فرایند و مجموعه‌های یک نیروگاه و یا یک رآکتور قدرت است که با مقیاس ۱۰۰ مگاوات حرارتی قادر به مدیریت اتاق کنترل است.
به گزارش ایرنا، محمد اسلامی اظهار داشت: این شبیه ساز را در مرکز علوم و فنون هسته‌ای و در پژوهشگاه نصب کرده‌ایم که برای آموزش و تربیت نیروی انسانی است.


رئیس ‌جمهور هفته آینده
به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌‌کند
معاون اجرایی رئیس جمهور از سفر آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به  استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این سفر استانی در روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه انجام و سد چم‌شیر افتتاح می‌‌شود.
به گزارش ایرنا، محسن منصوری گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات استان کهگیلویه و بویراحمد در دور دوم سفرهای استانی تصویب شده است. منصوری همچنین از بهره‌برداری از فاز دوم آزادراه تهران- شمال در ایام عید غدیر در هفته جاری خبر داد.
 

اجلاس مجالس آسیایی هفته آینده در تهران برگزار می‌شود
رئیس گروه پارلمانی ایران در مجمع مجالس آسیایی APA از برگزاری اجلاس مجالس آسیایی هفته آینده در تهران خبر داد و گفت: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و میهمان ویژه در روز افتتاحیه ، سخنرانی می‌‌کنند.
به گزارش فارس، علی علیزاده، گفت:  این اجلاس مجالس آسیایی با حضور 15 کشور همچون ترکیه، روسیه، چین، امارات، بحرین، عربستان، لبنان، عراق، اندونزی، مالزی و پاکستان در هتل آزادی برگزار تهران می‌‌شود.


معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور مطرح کرد
عضویت در «بریکس» مقصد بعدی سیاست خارجی دولت سیزدهم
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای، پیوستن به بریکس (گروه قدرت‌های اقتصادی نوظهور) را گام بعدی راهبرد همسایگی و همگرایی دولت سیزدهم دانست.
به گزارش ایرنا، محمد جمشیدی روز گذشته، عضویت فعال در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را بخش مهم سیاست خارجی دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مبتنی بر دکترین همسایگی و همگرایی دانست.

جستجو
آرشیو تاریخی