روز جمعه، همزمان با عید غدیر خم در تهران بر‌پا می‌شود

شهربازی 10 کیلومتری در جشن غدیر

دبیر اجرایی کارگروه شهربازی مهمونی ۱۰ کیلومتری گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در «مهمونی ۱۰ کیلومتری» غدیر که بناست روز جمعه ۱۶ تیر مصادف با عید غدیر خم در تهران برگزار شود، قرار است حدود یک میلیون کودک حضور پیدا کنند که به همین منظور تصمیم گرفته‌ایم برای آنها بزرگترین شهربازی دنیا را احداث کنیم.
به گزارش مهر، حامد بزم‌شاهی با اشاره به اینکه جشن عید غدیر سال گذشته با حضور کودکان و نوجوانان پرشور برگزار شد، اظهار داشت: از این‌رو امسال درنظر گرفته‌ایم که سراسر مسیر مهمونی 10کیلومتری را به شهربازی تبدیل کنیم. سال گذشته فقط غرفه‌هایی برای بازی کودکان در نظر گرفته شده بود اما امسال سراسر لاین وسط خیابان انقلاب که لاین بی‌آر تی است با وسایل بازی پر شده و به نوعی شهربازی سیاری را احداث می‌کنیم.
وی با بیان اینکه وسایل بازی مختلفی را برای این جشن درنظر گرفته‌ایم، افزود: با توجه به اینکه مخاطبان هدف ما کودکان و خردسالان هستند، بیشترین وسایل بازی مربوط به قلعه‌های بادی است که نزدیک به ۲۵۰ قلعه بادی در مسیر گذاشته خواهد شد. همچنین بیش از ۱۰۰ استخر توپ و ترامپولین در ابعاد مختلف در مسیر قرار داده خواهد شد. دبیر اجرایی کارگروه شهربازی جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر افزود: وسایل بازی دیگری مثل ایر هاکی، فوتبال دستی و سایر وسایل بازی‌ای که متنوع هستند نیز به این وسایل اضافه خواهد شد.
بزم شاهی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم میزان حضور کودکان در این جشن پرشورتر از سال گذشته باشد، اظهار داشت: اگر در نظر بگیریم که ۵ میلیون نفر در جشن مهمونی 10 کیلومتری شرکت داشته باشند؛ ۲۰ درصد از این افراد کودک هستند که عدد بزرگی است و خدمت‌رسانی به این تعداد از کودکان، کار بزرگ و پر مسئولیتی است. وی با اعلام اینکه کار این شهربازی دو ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: به منظور اینکه مسیر طولانی است و مدت زمان جشن زیاد است، امیدواریم هر کودکی که در این جشن حضور پیدا می‌کند بتواند به اندازه کافی از وسایل بازی مدنظر خود استفاده کند. بزم‌شاهی با تأکید بر اینکه حداکثر ظرفیتی را که می‌توانیم پای کار خواهیم آورد، گفت: به‌صورت تقریبی ما به پنج هزار نفر نیرو نیاز داریم تا امنیت و نظم جشن را حفظ کنیم. بنابراین تأمین خادم از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. برای مثال هر استخر توپ نیازمند یک مسئول است یا قلعه بادی به دو نفر نیرو نیاز دارد تا کودکان با حفظ نظم بازی کنند و آسیبی هم نبینند.
دبیر اجرایی کارگروه شهربازی جشن مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر افزود: در حال حاضر ثبت‌نام خادمین را بخصوص از بین خواهران انجام داده‌ایم. افراد زیادی می‌خواهند به‌عنوان خادم در این برنامه شرکت کنند که این هم از اتفاقات خوب دیگری است که در این جشن شاهد هستیم. بزم‌شاهی با اشاره به بحث تأمین برق برای برگزاری این جشن تصریح کرد: بیشتر این وسایل بازی همچون قلعه بادی و ایرهاکی نیازمند برق است. به همین منظور تقریباً ۳۲۰ نقطه هدف‌گذاری شده است تا برق مور نیاز تأمین شود.
وی با تأکید بر اینکه عمده اقدامات ما در این جشن مردمی است، گفت: برپایی تجهیزات و جمع کردن آن عمدتاً توسط نیروهای مردمی صورت می‌گیرد. بزم شاهی خاطرنشان کرد: در طول مسیر هدایایی مثل اسباب بازی و عروسک به کودکان داده خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی