حوادث جهان

ریزش پل در طغیان رودخانه ژاپنی

بارندگی شدید و سیل‌آسا در استان «یاماگوچی» در غرب ژاپن موجب اختلال در تردد قطارها شد و ساکنان محلی را در شرایط دشواری قرار داد.
به گزارش شبکه «ان اچ کی»،  پل مخصوص عبور قطار روی رودخانه «آساگاوا» در شهر «مینه» فرو ریخته و باران همچنین در برخی نقاط باعث فرسایش زمین در زیر ریل‌ها شده است.
مقامات همچنین از ادامه بارش‌های سنگین و پرحجم در منطقه «کیوشو» واقع در جنوب ژاپن خبر داده‌اند.
گزارش‌ها حاکی است رودخانه‌ای در این منطقه طغیان کرده‌ و حجم افزایش آب در رودخانه‌های دیگر در کیوشو به سطح خطرناکی رسیده‌اند.
مقامات شهرداری در نواحی جنوبی برای بسیاری از مناطق، دستور تخلیه صادر کرده‌اند.


انفجار 2 فروشگاه
و یک بانک در امریکا
پلیس شهر واشنگتن دی.سی امریکا اعلام کرد، دو فروشگاه و یک شعبه بانک  در این شهر منفجر شدند .
به نوشته «ایندیپندنت»، طبق اعلام پلیس شهر واشنگتن دی.سی، این سه انفجار یک فروشگاه پوشاک «نایکی»، یک شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای «سیف وی» و یک شعبه‌ بانک «تروئیست» را در این شهر هدف گرفتند.
پلیس در بیانیه‌ای جایزه‌ای ۲۰۰۰۰ دلاری برای اطلاعاتی که «منجر به دستگیری و محکومیت شخص یا اشخاص مسئول این جرایم شوند» تعیین کرده است.
بر اساس اعلام پلیس واشنگتن، انفجارها در بازه زمانی ۴:۳۰ تا ۴:۴۵ دقیقه صبح یکشنبه به وقت محلی رخ دادند و به نواحی اطراف خسارت وارد کردند.پلیس پایتخت امریکا با اعلام این که عامل این انفجارها حین فرار با یک خودرو مشاهده شده اظهار کرد: «به نظر نمی‌رسد فرد مظنون به دنبال هدف گرفتن مردم بوده باشد. این بنگاه‌های تجاری در زمان وقوع این جرایم تعطیل بودند و گزارشی از وارد شدن جراحت به کسی داده نشده است.»
این انفجارها در حالی پایتخت امریکا را هدف گرفتند که این کشور در تدارک برای برگزاری جشن های روز استقلال مصادف با چهارم ژوئیه (۱۳ تیر) است.


ازدواج مرد کشاورز در 92 سالگی
یک کشاورز عراقی با زنی ازدواج کرد که 70 سال از خودش جوانتر است.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد موصلی محمد المجامئی کشاورز 92 ساله عراقی در مراسمی باشکوه با زنی 22 ساله ازدواج کرد.
در این مراسم علاوه بر پیرمرد عراقی دو نوه 16 و 17 ساله او نیز با نامزدهای خود ازدواج کردند. در مراسم ازدواج علاوه بر اهالی روستا و اعضای خانواده عروس و داماد؛ رؤسای قبایل منطقه ، ریش سفیدان و دیگر بزرگان محلی شرکت داشتند.
وی که اهل روستای غوبان در نزدیکی سامراست سه سال پیش همسر نخستش را پس از 58 سال زندگی مشترک از دست داد. وی دارای 12 پسر و 4 دختر از ازدواج اولش است.

جستجو
آرشیو تاریخی