سرقت برای تأمین پول دیه

مرضیه همایونی/ مرد جوان برای کمک به آزادی دوستش از زندان و فراهم کردن دیه او دست به سرقت‌های خشن زد.
اوایل امسال مرد جوانی به پلیس رفت و از سرنشینان خودرویی شکایت کرد که از او زورگیری کرده بودند. مرد جوان زمانی که مقابل افسر پرونده‌اش قرار گرفت، گفت: برای خرید دلار به صرافی رفته بودم، هنگام برگشت سوار خودروی پژویی شدم که  غیر از راننده یک سرنشین داشت. در بین راه راننده به بهانه ترافیک تغییر مسیر داد اما به محض اینکه به محلی خلوت رسیدیم، سرنشین صندلی عقب چاقویی روی پهلویم قرار داد و دلارها و کارت عابر بانکم را سرقت کردند.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایت های سریالی مشابه مواجه شدند. تحقیقات برای دستگیری زورگیران ادامه داشت تا اینکه مأموران چند روز قبل در یکی از خیابان‌های پایتخت، متوجه درگیری بین سرنشینان یک خودرو شدند. آنها بلافاصله وارد عمل شده و مرد جوانی را که مدعی بود قربانی سارقان شده نجات دادند و  سه سرنشین خودرو نیز دستگیر شدند.
سردسته این باند در تحقیقات به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و گفت: من سارق نیستم فقط برای کمک به دوستم دست به سرقت زدم . یکی از دوستانم در جریان یک درگیری ناخواسته مرتکب قتل شده  و به زندان افتاده است. اولیای دم برایش قصاص می‌خواستند اما آنقدر التماس کردیم که درنهایت پای چوبه دار به شرط دیه مهلت دادند.
او ادامه داد: بابک، دوست صمیمی‌ام بود و من باید برای نجاتش کاری می کردم خانواده‌اش توان پرداخت دیه را ندارند به همین خاطر تنها راهی که برای بدست آوردن پول به ذهنم رسید سرقت بود. هر چند وقت یکبار برای کار به تهران می‌آیم و آخرین باری که آمدم، موضوع را با مرد جوانی که بتازگی با او دوست شده بودم و از سارقان سابقه دار بود،  مطرح کردم. او هم پیشنهاد همکاری داد  و من  با پیشنهاد او و یکی دیگر از دوستانم باند تشکیل دادیم. ما خودروها را از کنار خیابان سرقت می‌کردیم و به عنوان مسافرکش در خیابان‌ها می‌چرخیدیم، مسافرانی که وضع مالی خوبی داشتند را سوار کرده و با تهدید چاقو از آنها سرقت می کردیم.
با اعتراف متهمان، تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی و مالباختگان آنها ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی