سیاسی

تقدیر وزارت اطلاعات از اقدام پلیس آلبانی علیه منافقین
به تعقیب تروریست‌ها
در خارج از مرزها ادامه می‌دهیم
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای، برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها را قابل تقدیر دانست و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریست‌ها در خارج از مرزهای خود را به‌صورت جدی در دستور کار خود دارد.
به گزارش تسنیم، در بخشی از بیانیه وزارت اطلاعات آمده است: ضمن «گامی به جلو» دانستن برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها و تقدیر از آن اقدام، در عین حال و طبق اطلاعات موثق، برخی از حامیان سابقه‌دار تروریسم در اروپا و امریکا، با کارگردانی و فشارهایِ آدمکشان صهیونیست، به دنبال دادن تنفس مصنوعی و احیای فرقه‌ تروریستی منافقین هستند.  وزارت اطلاعات اعلام می‌کند تا ریشه‌کن کردن کامل و همه‌جانبه‌ تروریسم و تروریست‌هایی که به نیابت از رژیم موقت صهیونیستی و با حمایت سایر دشمنان ملت سرافراز ایران دست به اقدامات خرابکارانه زده‌اند، به مبارزه‌ بی‌امان خود علیه آن‌ها ادامه خواهد داد.

 
وزیر امور خارجه:
اعزام سفیر به سوئد متوقف شد
وزیر امور خارجه نوشت: با وجود پایان مراحل اداری، فعلاً روند اعزام سفیر به سوئد به علت اقدام دولت این کشور در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن‌ کریم متوقف شد.
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «روز گذشته (شنبه 10 تیرماه) با همکارم حجت‌الله فغانی، سفیر جدید کشورمان در سوئد به تفصیل صحبت کردیم و ایشان گزارشی از آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود ارائه کردند. با وجود پایان مراحل اداری، فعلاً روند اعزام سفیر به سوئد به علت اقدام دولت این کشور در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن‌ کریم متوقف شد.»


کنعانی:
شهروندان ایرانی
از سفر غیرضرور به فرانسه بپرهیزند
سخنگوی وزارت امور خارجه به هموطنان توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری به کشور فرانسه در شرایط بحرانی خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی در واکنش به ناآرامی‌های جاری در فرانسه تصریح کرد:به دلیل وضعیت ناامن و غیرقابل پیش‌بینی در فرانسه، از هموطنان ایرانی ساکن این کشور می‌خواهیم از تردد غیرضروری در سطح شهر و حضور در مناطق درگیری اجتناب کنند. همچنین شهروندان ایرانی از انجام سفرهای غیرضروری به فرانسه خودداری کنند.
 

با دستورالعمل دیوان محاسبات کشور
شیوه واریز درآمد بهره‌برداری از مراکز جانبی دستگاه‌های اجرایی مشخص شد
طبق دستورالعمل معاونان فنی و حسابرسی دیوان محاسبات کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مکلف به واریز درآمد بهره‌برداری از مراکز جانبی از قبیل مراکز آموزشی، رفاهی، تفریحی و ورزشی به حساب «سایر منابع» نزد بانک مرکزی شدند.
به گزارش ایرنا، همچنین دستگاه‌های مشمول باید تمام مصارف را با رعایت قوانین و مقررات عمومی، صرفاً بابت هزینه‌های مرتبط با این مراکز پرداخت کنند به گونه‌ای که هیچ‌گونه هزینه‌ای به دولت حتی از محل منابع داخلی یا اعتبارات خارج از شمول تحمیل نشود.
 

هیأت عالی مجمع تشخیص، مصوبه واردات خودروی کار کرده را تأیید کرد
اعضای هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام پس از بررسی مصوبه «واردات خودروهای کار کرده»، آن را مغایر با سیاست‌های کلی نظام ندانست.
به گزارش ایرنا، این هیأت در اولین دستور جلسه فوق‌العاده روز گذشته خود، لایحه دو‌فوریتی و مصوبه مجلس در خصوص «الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو» از نظر مغایرت نداشتن با سیاست‌های کلی نظام را بررسی کرد و آن را مغایر با سیاست‌های کلی نظام ندانست.

جستجو
آرشیو تاریخی