وزیر نیرو در جلسه با مدیران صنعت برق خبر داد

آماده‌باش برای مدیریت شبکه برق در زمان برگزاری کنکور

وزیر نیرو با اشاره به برگزاری آزمون سراسری کنکور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اظهارکرد: آزمون کنکور مرحله حساس زندگی جوانان است، بنابراین ضمن مدیریت لحظه‌ای شبکه، مدیران و گروه‌های امدادی فعال خواهند بود تا هیچ‌ مشکلی در پست‌های توزیع و فوق توزیع برق رخ ندهد.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان در جلسه برخط با مدیران صنعت برق کشور در سراسر کشور اظهار کرد:
در این باره دستورالعمل خاص و ویژه کنکور سراسری به شرکت‌ها ابلاغ شده تا طی این دو روز، هیچگونه تعمیرات و خروج از شبکه رخ ندهد.
وی با تأکید بر ضرورت تکمیل ۴۷پروژه راهبری شبکه و انتقال و کاهش ۷۰درصدی حوادث این حوزه در مقایسه با سال گذشته، افزود: انتظار می‌رود با اقدام‌های مطلوب در بخش خطوط انتقال شبکه و منطقه کمترین مشکل را در حوزه حوادث داشته باشیم. تلاش ما این است که محدودیت و حوادث مربوط به شبکه را به صفر برسانیم.
رشد ۴ درصدی مصرف برق خانگی و ۲۰ درصدی برق صنایع
وزیر نیرو با اشاره به افزایش 4درصدی میزان مصرف برق در بخش خانگی، گفت: مصرف برق در صنایع بزرگ هم ۲۰ درصد افزایش داشته است.
محرابیان افزود: مقایسه اقدام‌های انجام شده برای رفع ناترازی صنعت برق کشور نشان می‌دهد که این اقدامات، اثر مثبتی در زندگی مردم، کسب‌وکار، تولید کشور، تجارت، بهداشت و درمان داشته است.
وی گفت: رشد مصرف برق از ابتدای اوج مصرف تاکنون در مقایسه با سال گذشته، 4 درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود با افزایش دمای هوا در روزهای آتی این روند ادامه یابد. هم‌اکنون دمای هوای کشور در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی بالاست و در 5 هفته پیش رو، گرمای هوا نسبت به شرایط نرمال افزایش می‌یابد؛ این شرایط مدیریت دقیق‌تری برای تأمین و مصرف برق می‌طلبد. باید اقدام‌های تحولی و انقلابی انجام شود، زیرا خط‌ قرمز ما خاموشی بخش خانگی است و هیچ یک از شرکت‌ها نباید از این خط ‌قرمز عبور کنند.
وی با اشاره به آمادگی ۹۹درصدی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر و طی روزهای آینده، حدود 1500مگاوات نیروگاه که به دلایل مختلف در دست تعمیر است به مجموعه نیروگاه‌های کشور اضافه شود.

لزوم تأمین روشنایی معابر
وزیر نیرو درباره روشنایی معابر هم گفت: نمی‌خواهیم تجربه سال ۱۴۰۰ تکرار شود، تردد در شهر بخشی از زندگی مردم و شهروندان است و نباید شهر را به تاریکخانه تبدیل کرد. روشنایی معابر شهری به‌صورت یکی در میان مشروط به تأمین نور کافی و استاندارد است و در این صورت قابل‌قبول خواهد بود.
محرابیان رمز موفقیت عملکرد وزارت نیرو را مدیریت مصرف بخش خانگی برشمرد و خاطرنشان‌ کرد: مشوق‌هایی برای مدیریت مصرف مشترکان برق خانگی پیش‌بینی شده و باید با نوآوری در اطلاع‌رسانی و بهره‌مندی از ابزار رسانه، رادیو، شبکه تلویزیونی، مصاحبه و حضور در مساجد و نمازهای جمعه این موضوع را پیگیری کرد.
سخنگوی صنعت برق هم در این جلسه گفت: پیش‌بینی می‌شود بار شبکه برق کشور در کمتر از یک ماه آینده، تا 4هزار مگاوات افزایش یابد. مصطفی رجبی مشهدی افزود: پیش‌بینی می‌شود تقاضای مصرف برق کشور در هفته آینده به ۶۹هزار مگاوات برسد پس باید برای حفظ پایداری شبکه برق کشور آماده باشیم و البته نیازمند همکاری مشترکان هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی