هشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدار

انتخاب‌هایی از سر ناآگاهی

این روزها با وجود رونق فضای مجازی و گستردگی تبلیغات کسب و کارها در این فضا که نظارت بر آن به سادگی امکان‌پذیر نیست، برخی از افراد و مشاغل با تبلیغات فریبنده به دنبال جذب مشتری هستند و به راحتی در کسب و کارهایی که مورد توجه عموم است می‌توانند به مقاصد خود برسند. یکی از مواردی که همیشه مخاطبان بسیاری داشته تبلیغات زیبایی و لاغری است چرا که برخی از افراد به‌خصوص برخی از خانم‌ها همیشه به دنبال زیباتر دیده شدن هستند و برای دستیابی به این هدف حاضر به پذیرش ریسک‌های بالایی هستند و در این میان برخی نیز به راحتی از این فرصت استفاده کرده و برای خود کسب درآمد می‌کنند. شاید بسیاری از عمل‌های جراحی به‌خصوص جراحی‌های زیبایی به ظاهر ساده باشند و افراد با این تصور خود را به راحتی به تیغ جراحان بسپارند اما اینکه چه کسی با چه تخصصی و چه امکاناتی این عمل را انجام می‌دهد، بسیار مهم است که اغلب مردم به آن توجهی ندارند و نتیجه این می‌شود که یا دچار مشکلات و آسیب‌های جسمی می‌شوند یا مرگ که دیگر قابل جبران نیست.
همین چند روز قبل مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از شکایت‌های قصور پزشکی در تهران خبر داد و گفت: سال گذشته از مجموع پرونده‌هایی که قصور پزشکی داشتند، جراحی عمومی رتبه اول را در میان شکایت‌ها داشته و هزار و ۷۳۳ پرونده تشکیل شده که ۸۷۷ پرونده تبرئه شده و مابقی محکوم شده‌اند.
شاید بتوان گفت غیر از قصور پزشکان که تا حدودی اجتناب‌ناپذیر است، با کمی دقت و تأمل و انتخاب آگاهانه‌تر می‌توان از بروز این مشکلات پیشگیری کرد و خسارات جبران‌ناپذیر را به حداقل رساند.
جستجو
آرشیو تاریخی