در دادگاه تجدیدنظر پاریس

فرجام‌خواهی امریکا علیه ایران رد شد

فرجام‌خواهی امریکا برای اجرای رأی ۲۴۷ میلیون دلاری علیه اموال جمهوری اسلامی در دادگاه تجدیدنظر پاریس، توسط عالی‌ترین مرجع قضایی فرانسه رد شد.
به گزارش ایرنا ، دادگاه فدرال ایالت کلمبیا امریکا در تاریخ ۱۱ مارس ۱۹۹۸، دولت جمهوری اسلامی ایران و برخی مقامات دولتی را به پرداخت مبلغ ۲۲.۵۱۲.۲۲۰ دلار خسارت جبرانی به علاوه بهره و ۲۲۵ میلیون دلار خسارت تنبیهی به نفع خواهان‌های امریکایی محکوم کرد و در ادامه روند پرونده، خواهان‌های امریکایی به دنبال شناسایی و اجرای این حکم در کشورهای اروپایی برآمدند. پس از آنکه تلاش آنها در شناسایی حکم در برخی کشورهای اروپایی با شکست مواجه شد، ایشان موفق به تحصیل یک حکم غیابی از دادگاه شهر پاریس شدند.
مرکز امور حقوقی بین‌المللی معاونت حقوقی رئیس جمهور، بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مذکور، وارد پیگیری حقوقی جدی در فرانسه شد که در نهایت در دولت سیزدهم با تلاش کارشناسان این مرکز و بهره‌گیری از مشاوره حقوقدانان بنام بین‌المللی، دیوان عالی فرانسه در رأی مورخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳ برابر با هفتم تیرماه ۱۴۰۲، فرجام خواهی آن گروه امریکایی از رأی ۱۶ مارس ۲۰۲۱ دادگاه تجدید نظر پاریس را که به نفع جمهوری اسلامی ایران صادر شده بود، رد و به عبارت دیگر، عالی‌ترین مرجع قضایی فرانسه درخواست خواهان‌های امریکایی برای اجرای رأی ۲۴۷ میلیون دلاری علیه اموال کشورمان را مردود اعلام کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی