چهره‌خبر

ایرنا/ رشد 3 درصدی اهدای خون در بهار امسال
بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون با اعلام اینکه در بهار امسال ۵۹۳ هزار و ۸۶۲ واحد خون اهدا شد، تصریح کرد: بررسی‌های آماری سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، افزایش سه درصدی میزان اهدای خون در کشور را نشان می‌دهد. در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۱)، استان لرستان با بیش از ۴۴ درصد، استان گلستان با بیش از ۱۷ درصد و خراسان شمالی با بیش از ۱۶ درصد، بیشترین میزان رشد اهدای خون را به خود اختصاص دادند.


فارس/ 4 باشگاه آموزشی در «شاد» راه‌اندازی شد.
حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال راه‌اندازی تعدادی باشگاه آموزشی در شاد هستیم، گفت: ۴ باشگاه به مناسبت عید سعید قربان راه‌اندازی شد که شامل «باشگاه آموزش خوشنویسی با قلم و دوات»، «باشگاه خوانش متون ادبی»، «باشگاه هنر نویسندگی» و «باشگاه کتابخوانی» است.


ایرنا/ ایجاد هنرستان در کنار صنعت یک ضرورت است.
محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد هنرستان در کنار صنایع و کارخانه‌ها به عنوان یک گفتمان جدی در دستور کار معاونت آموزش متوسطه است و انتظار می‌رود استان‌ها با بررسی و اهتمام کامل در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند، عنوان کرد: دانش‌آموزی که مسلط به مهارت است، تصویر روشنی از آینده برای خود دارد و این تحقق خودباوری و امید به آینده را ممکن می‌سازد.


ایسنا/ آلایندگی کارخانه‌های تولید آسفالت تهران در حد یک اتوبوس است.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه افتتاح کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران در قالب شصتمین پویش افتخار و امید با بیان این مطلب گفت: برای کارخانه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید تمام جنبه‌های محیط زیستی را در نظر گرفته‌ایم.  با توجه به اینکه تهران نیازمند این است که حداقل سالانه ۱۰ درصد معابر آن ترمیم و آسفالت‌ریزی شود این کارخانه به بهره‌برداری رسیده است.


مهر/ تصحیح الکترونیکی امتحانات نهایی در مراحل پایانی است.
محسن زارعی،رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: گزارش‌ها نشانگر تصحیح نزدیک به ۹۰ درصد از کل پاسخ برگ‌های شرکت کنندگان در آزمون نهایی خرداد سال جاری است.


ایسنا/ ثبت نام اولیه از آتش‌نشانان فاقد مسکن انجام می‌‍شود.
ســــــــــوده نــــجفی، عضو کمیســـــــــیون ســــــــــلامت، محیط زیســــــت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان انتقادات متعددی به نادیده گرفتن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و برخی مسائل صنفی و رفاهی خود دارند، عنوان کرد: اخیراً با تلاش‌های صورت گرفته اقداماتی در خصوص مسکن کارکنان این سازمان انجام شده که در مرحله اولیه، اولویت ثبت نام با کارکنانی است که دارای مسکن نیستند.

جستجو
آرشیو تاریخی