سیاسی

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.
به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: بر اساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه پرداخت کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تأمین اجتماعی اعم از شاغلان و بازنشستگان، باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود. از طرفی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری حقی است اجتناب‌ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است.
 

واکنش اتحادیه اروپا به هتک حرمت قرآن: قاطعانه رد می‌کنیم
اتحادیه اروپا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، سوزاندن قرآن کریم در سوئد را قاطعانه رد و تصریح کرد: این اقدام به هیچ وجه انعکاس‌دهنده نظرات اتحادیه اروپا نیست.
به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده، آمده است: سوزاندن قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین‌آمیز، بی‌احترامی و اقدامی تحریک‌آمیز است. تظاهرات نژادپرستی، بیگانه هراسی و عدم تحمل مرتبط با آن جایی در اروپا ندارد.
اتحادیه اروپا با ابراز تأسف از اینکه این اقدام شنیع همزمان با عید قربان صورت گرفته است، تصریح کرد که به دفاع از آزادی مذهب، عقیده و آزادی بیان در خارج و داخل از این بلوک، ادامه می‌دهد.
یک افراطی در کشور سوئد روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقام‌ها و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.
 

دو لایحه جدید سربازی در راه مجلس
سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به تهیه و تدوین دو لایحه درباره سربازی از سوی این نهاد گفت: لوایح «مهارت‌آموزی سربازان» و «اصلاح قانون نظام وظیفه» هردو در دستور کار دولت قرار دارد و در مدت یک یا دو ماه آینده به مجلس ارسال می‌شود.
به گزارش فارس، سردار رضا طلایی‌نیک با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه سربازی افزود: براساس این لایحه، قرار است امتیازاتی در حوزه آموزش و مهارت‌یابی در دوره خدمت با هدف استفاده بهینه‌ از فرصت سربازی و همچنین، حمایت‌ها و تسهیلات ویژه‌ای به صورت قانونمند برای اشتغال سربازان پس از دوران خدمت وظیفه در نظر گرفته شود.
 

ناو جدید «دماوند» بزودی
به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود
به تازگی کلیپی از ناو جدید دماوند نیروی دریایی ارتش با عنوان «خبری در راه است» منتشر شده که نشان می‌دهد بزودی این ناو به ناوگان شمال نداجا ملحق می‌شود.
به گزارش تسنیم، ناوشکن دماوند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دومین محصول پروژه موج اسفندماه سال 1393 در ناوگان شمال نداجا عملیاتی شد. این ناو سه سال بعد در دی ماه سال 1396 بر اثر برخورد با موج‌شکن بندرانزلی دچار سانحه شد و چند روز بعد در همان محل غرق شد. از همان زمان بنا شد این ناو پس از بازیابی از دریا دوباره احیا و وارد چرخه عملیاتی شود، این موضوع با جدیت دنبال شد تا اینکه تصاویری از ناو دماوند منتشر شد که نشان می‌داد کار ساخت سازه آن به اتمام رسیده است و ناو دماوند در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی