سهمیه بوکس در هانگژو شش تایی شد

موسوی: شرایط تیم در حال حاضر خوب است

فائزه زمانی/ سهمیه تیم‌ملی بوکس در بازی‌های آسیایی هانگژو به 6 رسید، در حالی که قبل از این 5 سهمیه به بوکسورها تعلق گرفته بود. جلسه ابراهیم موسوی مدیرفنی تیم‌های ملی و حسین نهرودی سرمربی تیم‌ملی بوکس با نصرالله سجادی مشاور کمیته ملی المپیک، همه چیز را تغییر داد تا در میان روزهای نه‌چندان خوش بوکس از جمله برگزار نشدن انتخابات و نرسیدن بودجه، خبری خوش به دست فدراسیون برسد تا با یک مسافر بیشتر عازم هانگژو شود.
به گفته موسوی، دلیل اختصاص نگرفتن سهمیه هفتم، نداشتن پتانسیل کافی در سبک‌وزن است: «دیروز من و سرمربی تیم‌ملی جلسه‌ای با نصرالله سجادی داشتیم، خوشبختانه به لطف ایشان یک سهمیه به سهمیه‌های ما در بازی‌های آسیایی هانگژو اضافه شد تا بوکسورهایمان در 6 وزن به داخل رینگ بروند. البته بازی‌های آسیایی در 7 وزن برگزار می‌شود اما ما در سبک‌وزن شرایط خوبی نداریم و خودمان نخواستیم ریسک کنیم، بنابراین اصرار نکردیم که با سهمیه کامل اعزام شویم. مسابقات جهانی جایزه‌ای 400 هزار دلاری دارد و احتمال مدال‌آوری ما و کسب سهمیه المپیک بسیار کم است، بنابراین از آنجایی که بازی‌های آسیایی حکم انتخابی المپیک را دارد، این یک سهمیه هم غنیمت است. در حال حاضر تیم شرایط خوبی دارد و به مدال‌آوری در رینگ هانگژو و کسب سهمیه المپیک پاریس امیدواریم. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بعد از برنز روزبهانی در اینچئون مجدداً بوکس ایران را در بازی‌های آسیایی صاحب مدال کنیم.»
وی برگزار نشدن انتخابات و اداره فدراسیون با سرپرست را همه جوره به ضرر بوکسورها می‌داند:«بودجه به سرپرست تعلق نمی‌گیرد و باید حتماً به رئیس داده شود، بنابراین برگزار نشدن مجمع انتخاباتی همه جوره به ضرر ما بود و تا الان هم کج‌ دار و مریز جلو رفتیم. متأسفانه مجمع 27 تیرماه برگزارمی شود یعنی بودجه تازه بعد از این به دست ما می‌رسد که باتوجه به نزدیکی بازی‌های آسیایی، عملاً دیگر به درد ما نمی‌خورد، این وسط هم دودش فقط در چشم بوکسورهایمان می‌رود. امیدواریم بودجه هرچه زودتر به دستمان برسد تا بتوانیم حداقل قبل از بازی‌های آسیایی 2 اردوی تدارکاتی برای ملی‌پوشان فراهم کنیم.
تیم‌های ارمنستان و گرجستان را مدنظر داریم اما با توجه به درگیری این دو تیم در بازی‌های اروپایی، منتظر پاسخ آنها هستیم تا اگر شرایط مهیا شد، بوکسورها را در این اردوهای تدارکاتی محک بزنیم  و با آمادگی بیشتری راهی بازی‌های آسیایی شویم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی