آموزش مواجهه با مخاطرات طبیعی با عینک مجازی برای نخستین بار در جهان

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر از آموزش مواجهه با مخاطرات طبیعی با عینک واقعیت مجازی برای نخستین بار در جهان توسط این جمعیت خبر داد.
به گزارش فارس، پیمان صابریان، معاون آموزش و پژوهش هلال احمر در نشست خبری درخصوص واردات عینک واقعیت مجازی بیان داشت: یک سال قبل پروپوزالی برای فدراسیون صلیب‌سرخ فرستادیم تا بیان کنیم برای آموزش همگانی مردم اقداماتی در دست انجام داریم و در نهایت دانشگاه علم و صنعت پذیرش شد و این عینک بازی را طراحی کرد.
وی افزود: این عینک بازی سه‌بعدی است و برای آموزش مخاطرات مانند زلزله استفاده می‌شود. این عینک اولین‌بار است در هلال احمر کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
صابریان گفت: چند سایت آماده شده تا افراد در آن آموزش ببینند. البته این عینک‌ها برای بازی هم مورد استفاده قرار می‌گرفته اما برای نخستین‌بار است که برای آموزش مخاطراتی مانند سیل و زلزله استفاده می‌شود.
معاون آموزش و پژوهش هلال احمر با بیان اینکه ۲۰۰ عینک واقعیت مجازی وارد شده است، گفت: باید مهندسی معکوس شود تا در ایران این عینک را بسازیم.
معاون آموزش و پژوهش هلال احمر تأکید کرد که ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم ایران در برابر مخاطرات احتمالی آماده هستند.
صابریان خاطرنشان کرد: هزینه تهیه این عینک‌ها توسط فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ تأمین شده است.
صابریان افزود: برنامه‌ریزی شده است تا مردم با اسکن آرم هلال احمر توسط دوربین گوشی همراه بتوانند آموزش‌های امدادی مختلف را فرا بگیرند.
جستجو
آرشیو تاریخی