وزش باد در تهران و استان‌های ساحلی خزر

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در تهران و استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی، خراسان‌شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید رخ می‌دهد.
به گزارش ایرنا، امین‌حسین نقشینه اظهارداشت: دوشنبه و سه شنبه برای ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. به گفته نقشینه امروز تا سه‌شنبه در شمال شرق و شرق باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است.نقشینه تصریح کرد: امروز دریای خزر و تا فردا دوشنبه شرق دریای عمان و خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود.
رکورد دمای هوا در زاهدان بعد از ۶۰ سال شکسته شد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ظهر دیروز بیشینه دمای شهر زاهدان به ۴۴ درجه سلسیوس رسید که در ۶۰ سال اخیر این دما بی‌سابقه بوده است.محسن حیدری اظهارکرد: شکسته شدن رکورد هوا بعد از ۶۰ سال در زاهدان در حالیست که بیشترین دمای ثبت شده مربوط به سال ۱۳۴۲ بوده است.وی بیان کرد: از لحاظ دمایی گرمای هوا امروز هم ادامه دارد و روند کاهشی دما از فردا با شدت گرفتن بادهای ۱۲۰روزه شروع می‌شود.مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شهروندان با توجه به افزایش محسوس دما از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری کنند و تأمین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت شود.
جستجو
آرشیو تاریخی