رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های آب، برق و فاضلاب استان کرمان:

دولت مصمم به جبران عقب‌ماندگی‌ها در پروژه‌های زیرساختی است

روز گذشته همزمان با سفر رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به استان کرمان، 12پروژه‌ صنعت آب و برق این استان با اعتبار 15 هزار و 609 میلیارد تومان افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، دکتر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، لازمه پیشرفت کشور بویژه استان کرمان را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و ترانزیت، تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: مشغله‌های متعدد، دولت را از این مسائل حیاتی غافل نکرده و یکی از محورهای مهم اقدامات دولت، تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها در این استان است.
وی لازمـــــــــــــه جبـــــــــــــران عقب‌ماندگی‌ها در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کشور را روحیه جهادی مدیران و مسئولان دانست و گفت: ما در بخش آب، برق و فاضلاب مشکلاتی داریم که در سال‌های گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفت اما این دولت ضمن ارج نهادن به همه اقدامات صورت گرفته، مصمم به جبران عقب‌ماندگی‌ها بوده و نتیجه چنین رویکردی، بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در استان کرمان است.
رئیس‌جمهور هدف‌گذاری برای رفع تنش آبی 10 هزار روستا از سوی وزیر جهادی و پرتلاش نیرو را از اقدامات مهم دولت برای رفع مشکلات مردم دانست و گفت: امروز اعلام می‌کنیم در نتیجه چنین رویکردی، مشکل تنش آبی بیش از 3هزار روستا حل شده و تا آخر دولت، مشکل مابقی روستاها بتدریج حل خواهد شد.
دکتر رئیسی تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به شهرستان بم و بروات را با استفاده از تجهیزات ساخت داخل، از اقدامات مهم دولت در تکمیل زیرساخت‌های استان دانست و گفت: هر ماه بخش دیگری از این طرح بهره‌برداری و به مرور تکمیل خواهد شد.
4برنامه ویژه دولت برای تأمین آب شرب پایدار
وزیر نیرو در سفر به استان کرمان از 4برنامه ویژه دولت برای تأمین آب شرب باکیفیت و پایدار استان با تأکید بر استفاده از پساب برای صنعت خبر داد و گفت: هم‌اکنون طرح جهاد آبرسانی در ۶۶۹ روستای کرمان پیشرفت ۳۷ درصدی دارد.
به گزارش تسنیم، علی‌اکبر محرابیان‌ افزود: باید از ذخایر آب‌های سطحی و سدهای این استان حداکثر استفاده را کرد و پروژه‌هایی در شرق، جنوب و دیگر نقاط به این منظور(‌برای انتقال آب سدها به شهرها) تعریف شده است.
وزیر نیرو استفاده از بهترین منبع آبی یعنی شیرین‌سازی و انتقال آب دریا را مهم دانست و با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث خط انتقال آب اصفهان گفت: در طول حدود سه ماه در طرح اصفهان، بیش از 35 درصد پیشرفت حاصل شده است. مسیر شرق برای تأمین آب استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی هم درحال پیشرفت است.
محرابیان با اشاره به طرح‌های افتتاحی استان کرمان، افزود: طرح انتقال آب از سد نسا، یکی از بهترین کیفیت‌های آب کشور را ارائه می‌دهد. خط انتقال این طرح برای تأمین آب شرب بم و بروات فراهم است و در سفر، مصوب شد این آب را به شرقی‌ترین نقاط استان انتقال دهیم.
جستجو
آرشیو تاریخی