چهره‌خبر

مهر/ محدوده‌های جدید ثبت‌نام برای مدارس تعیین شدند.
سیدمجتبی هاشمی، رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال مقرر کردیم هر مدرسه در مرکز یک دایره در نظر گرفته شود و مدارس، دانش‌آموزان محدوده خود را به‌صورت شعاعی ثبت‌نام کنند.


ایرنا/ 100 هزار سری جهیزیه به نوعروسان مددجو کمیته‌ امداد اهدا می‌شود.
حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد به اهدای ۸۲ هزار سری جهیزیه به جامعه هدف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰۰ هزار سری جهیزیه به نوعروسان اهدا می‌شود. براساس آخرین آمار، ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۲۸ خانوار در سطح کشور تحت حمایت هستند که ۵۳ درصد از این میزان در روستاها و ۴۷ درصد در شهرها ساکن هستند.


ایرنا/ طوفان ۱۰۵۹ سیستانی را به مراکز درمانی کشاند.
مجید محبی، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طوفان و ریزگرد در سیستان طی روزهای اخیر یک هزار و ۵۹ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان‌ و مراکز درمانی کرده است. طوفان گردوخاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان از یکم تیر یک هزار و ۵۹ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده که از این تعداد ۹۱۳ نفر سرپایی درمان و ۱۴۵ نفر به‌ دلیل شدت عوارض این پدیده در بیمارستان بستری شدند.


میراث آریا/ مالکیت فکری فرش دستباف جوشقان کاشان ثبت جهانی شد.
احمد دانائی‌نیا، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از ثبت مالکیت فکری فرش دستباف جوشقان در فهرست آثار بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت فکری، وایپو (WIPO) خبر داد و گفت: وایپو، برند‌سازی نشانگان جغرافیایی بعضی از محصولات که خیلی معروف هستند را در حافظه جهانی خود ضبط می‌کند تا مالکیت فکری اثر به نام دارندگان آن نشانگان ثبت شود.


فارس/ افراد ناشناس به محوطه بنای چغازنبیل حمله کردند.
عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از حمله ناموفق افراد ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل خبر داد و گفت: با آگاهی نگهبان مجموعه این افراد فرصتی برای آسیب رساندن به مجموعه تاریخی پیدا نکرده و متواری شدند. اکنون این افراد شناسایی و دستگیر شدند و خوشبختانه چیزی از بنای تاریخی نه کم شده و نه تخریب.

جستجو
آرشیو تاریخی